مجلس دولت را خراب کرد؟

مجلس یازدهم وارد سومین سال فعالیتش شد و تا انتخابات ۱۴۰۲ حدود ۲۰ ماه زمان باقی است اما این مجلس تاکنون نتوانسته از ابزارهای نظارتی سخت همچون استیضاح خود استفاده کند.

مجلس دولت را خراب کرد؟

به گزارش زنهار، مجلس یازدهم وارد سومین سال فعالیتش شد و تا انتخابات ۱۴۰۲ حدود ۲۰ ماه زمان باقی است اما این مجلس تاکنون نتوانسته از ابزارهای نظارتی سخت همچون استیضاح خود استفاده کند.

 

به گزارش نامه نیوز، داریوش قنبری، نماینده اسبق مجلس درباره چرایی عدم توانایی مجلس یازدهم در استیضاح وزرا گفت: شعار این مجلس ریل گذاری درست برای قطار دولت و نظارت قوی بر حسن اجرای قوانین بود اما این مجلس نه تنها ریلی نگذاشت بلکه کارها را خراب تر کرد. نمایندگان این مجلس در انتخابات سال ۹۸ با رویکرد سلبی و نقد مجلس دهم و دولت آقای روحانی خود را نزد مردم منجی نشان دادند و به پارلمان راه یافتند.

 

وی افزود: بعد از آغاز کار مجلس یازدهم، نمایندگان هیچ برنامه ایجابی نداشتند، نکته مهمتر آنکه هرچند اکثریت قریب به اتفاق این نمایندگان اصولگرا هستند اما رویکرد تشکیلاتی ندارند که وظایف نمایندگی و تقنینی خود را در قالب یک ساختار تشکیلاتی پیش ببرند بنابراین مجلس یازدهم در این شرایط دشوار نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار