واکنش رئیس جمهور به صفر شدن آمار کرونا

رییس جمهور در پیامی رسیدن آمار متوفیان کرونا به صفر را به ملت بزرگ ایران و رهبری معظم انقلاب تبریک گفت و تصریح کرد، این دستاورد در ضمن تحریم‌های ظالمانه و متکی به ظرفیت‌های داخلی به دست آمد.

به گزارش زنهار، در متن پیام آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که عصر پنجشنبه انتشار یافته، آمده است:‌ پس از سپری شدن بیش از دو سال از مواجهه کشور و ملت با ویروس منحوس کرونا و سویه های مختلف آن، امروز در سایه همراهی شما مردم فهیم و تلاش و همت دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان در مدیریت همه جانبه کرونا، شاهد صفر شدن آمار فوتی های ناشی از کرونا در سطح کشور هستیم.

 

رییس جمهور افزود: این دستاورد بزرگ، در شرایطی حاصل شده است که کشور ما از سوی برخی قدرت های مدعی حقوق بشر حتی در واردات داروهای حیاتی و امکانات بهداشتی و درمانی لازم برای درمان این بیماری با تحریم های ظالمانه فراوانی مواجه بود. ولی در سایه اعتماد و اتکا به توان و ظرفیت های داخلی و تلاش ها و فداکاری های بی وقفه کادر درمان و واکسیناسیون عمومی، در این عرصه موفقیت های بزرگی نصیب کشور شد و به اذعان سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های بین المللی، ایران در ردیف کشورهای برتر در پیشگیری و درمان بیماری کرونا قرار گرفت.

 

آیت الله رییسی تصریح کرد: اینجانب با پاسداشت مقام والای شهدای مدافع سلامت و تسلیت به همه بازماندگان متوفیان از کرونا، این دستاورد را به ملت بزرگ ایران و رهبری معظم انقلاب تبریک می گویم و از تلاش ‌های شبانه روزی پزشکان، پرستاران و همه کادر درمان صمیمانه قدردانی می کنم و یقین دارم این زحمات و فداکاری‌ها و نیز مجاهدت‌های مومنانه آحاد ملت شریف ایران در این عرصه خطیر، در تاریخ کشور و یاد و خاطره مردم قدرشناس ایران ماندگار خواهد شد.

 

رییس جمهور در این پیام خاطر نشان کرد: آنچه که امروز ضروری است مورد توجه همگان قرار گیرد این است که مدیریت و کنترل ویروس کرونا در کشور به منزله پایان این بیماری و ریشه‌کنی آن نیست بلکه باید نسبت به رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل فرایند واکسیناسیون عمومی، اهتمام جدی صورت گیرد تا از این دستاورد مدافعان سلامت بدرستی صیانت شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار