عوامل فیلم « برادران لیلا» مجرم شناخته شدند؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم «برداران لیلا» بدون دریافت مجوز اکران به جشنواره کن رفت و قانون را رعایت نکرد. وی در پاسخ به اینکه عدم اکران فیلم برادران لیلا آیا به گیشه ضربه نمی زند، گفت: قانون را رعایت نکرد؛ مراحل مربوط به صدور اکران را باید طبق قانون انجام می داد چون در دوره جدید بنا بر رعایت قانون است.

عوامل فیلم « برادران لیلا» مجرم شناخته شدند؟

به گزارش زنهار، «محمدمهدی اسماعیلی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره فیلم «عنکبوت مقدس» گفت: این فیلم در خارج از کشور و اردن فیلمبرداری شد و فیلم مجوز ساخت نداشت. عوامل فیلم مقیم خارج از کشور هستند و اگر داخل کشور بودند برنامه تنبیه روی آنها اعمال می‌شد.

وی ادامه داد: حتما اگر عناصری در داخل کشور با این فیلم موهن همکاری کرده باشند، مشمول مجازات‌های تنبیهی سازمان سینمایی خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فیلم «برادران لیلا» اما طبق قانون فیلم‌هایی که به چشنواره خارجی می روند باید مجوز اکران داشته باشند اسکار فیلم بدون مجوز نمی‌پذیرد اما کن اینطور نبود.

اسماعیلی عنوان کرد: به آنها اعلام شده بود بدون اخذ مجوز نروند و مشمول محدودیت‌های قانونی می‌شود و چون مجوز نداشت.

وی در پاسخ به اینکه عدم اکران فیلم برادران لیلا آیا به گیشه ضربه نمی زند، گفت: قانون را رعایت نکرد؛ مراحل مربوط به صدور اکران را باید طبق قانون انجام می داد چون در دوره جدید بنا بر رعایت قانون است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که اگر مجوز اکران نداشت برای جشنواره فیلم فجر دعوت شده بود، اظهار داشت:جشنواره فیلم فجر نیاز مجوز اکران در داخل ندارد و هیات داوران داوری می کند.

اسماعیلی افزود: نشست با عوامل فیلم برگزار شد و از آنان خواسته شد مجوز بگیرند و سازمان سینمایی این را به عوامل فیلم اعلام کرده بود و ما مکلف به اجرای آیین نامه‌ای هستیم که در سازمان سینمایی است. بنا این است فیلم اکران نشود البته ممکن است تبصره‌ای داشته باشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار