نماینده مجلس: خانواده بقیه مسئولین هم مانند خانواده قالیباف هستند

خبرآنلاین نوشت: در «فراکسیون مستقلین» تصمیم گرفتیم برای ریاست مجلس به نامزدی که از دیگر نامزدها ، با تجربه تر ، معتدل تر و دارای موضع گیری های منطقی تر است ، رای بدهیم .

نماینده مجلس: خانواده بقیه مسئولین هم مانند خانواده قالیباف هستند

به گزارش زنهار، هفته گذشته سومین دور انتخابات هیات رئیسه مجلس یازدهم برگزار شد و قالیباف برای سومین سال متوالی در صندلی ریاست جا خوش کرد. همزمان با آشکار شدن شکاف در اردوگاه اصولگرایان در این انتخابات ، برخی فعالان سیاسی این جناح ضمن متهم کردن اصلاح طلبان به اتحاد با پایداری ها ، تاکید کردند که ممانعت از ریاست مجدد قالیباف بر بهارستان ، انگیزه گرایش اصلاح طلبان به تندروهای اصولگرای پایداری بوده است در چارچوب همین ادعاها ، اصولگرایان ، رقبای اصلاح طلب خود را به همسویی و حتی همدلی با براندازان نظام و نیز خیانت متهم کردند. آیا این ادعاها و اتهامات صحت دارد؟

 

محمد علی محسنی بندپی ، سخنگوی «فراکسیون مستقلین ولایی» مجلس در این باره ، پاسخ داد:

 

تحلیل ها و خبرهایی از سوی اصولگریان منتشر شده که از موضع گیری ضدقالیباف نمایندگان اصلاح طلب و رای به آقاتهرانی نامزد پایداری ها برای ریاست مجلس حکایت دارد . از موضع و رای اصلاح طلبان ، اطلاعی دارید؟

ما در «فراکسیون مستقلین ولایی» دو جلسه داشتیم و هرگز چنین بحثی مطرح نشده است .

 

مگر اصلاح طلبان هم عضو «فراکسیون مستقلین ولایی» هستند؟

فراکسیونی ویژه اصلاح طلبان در مجلس یازدهم وجود ندارد ، نماینده های اصلاح طلب ، همراه نماینده های مستقل ، «فراکسیون مستقلین» را تشکیل داده اند و در اغلب موارد ، تابع تصمیم گیری های این فراکسیون هستند . در انتخابات اخیر هیات رئیسه هم چهار نفر نامزد ریاست هیات رئیسه بودند و در «فراکسیون مستقلین» تصمیم گرفتیم برای ریاست مجلس به نامزدی که از دیگر نامزدها ، با تجربه تر ، معتدل تر و دارای موضع گیری های منطقی تر است ، رای بدهیم .

 

شما به عنوان یک اصلاح طلب به کدام نامزد رای دادید ؟

من به آقای قالیباف رای دادم.

 

سایر اعضای فراکسیون هم به ایشان رای دادند؟

خبر دقیق ندارم ، اما همانطور که گفتم تصمیم بر این بود که از میان چهار نامزد ، به فردی که متعادل تر و منطقی است رای دهیم. کسی که به دور از هرگونه هیجانات یا تصمیمات احساسی بتواند به نفع مجلس و مردم تصمیم گیری کند. با این معیارهای شفاف و کاربردی ، انتخاب نامزد مطلوب نهایی، چندان دشوار نبود.

سفر خانواده قالیباف به ترکیه و جریان سیسمونی در تصمیم شما تاثیر گذار نبود؟

ما در فراکسیون به یک بخش خاص از زندگی یک نامزد نپرداختیم ، بلکه بررسی جامع و کلی نامزدها را انجام دادیم . در رابطه با جریانی که برای خانواده آقای قالیباف اتفاق افتاد هم معتقدم اگر پروژکتور ریز بینی را که روی خانواده ایشان انداختند ، روی خانواده اکثر مسئولین هم بیندازند ، شاید به نتایج مشابهی برسند.

آقای قالیباف ، برادر شهید هستند و شخصا هم از نوزده سالگی جانش را کف دست گرفته و درجبهه های نبرد از انقلاب و کشور دفاع کرده و در بیست و پنج سالگی فرمانده بوده اند و آن زمان، هرگز تصور نمی کرد ، روزی نماینده‌ یا رئیس مجلس شود و به رای مردم نیاز داشته باشد. بنابراین ، صادقانه و بی چشمداشت در جبهه ها حضور فعال داشته اند. با معیار توان مدیریتی هم ، ایشان ، کارنامه ارزنده ای دارند و هر جا که بوده اند در مسیر خدمت حرکت و دستاوردهای خوبی ثبت کرده اند.

ممکن است، اطرافیان ایشان ، خطاهایی خواسته و ناخواسته مرتکب شوند و طبیعی است ، مخالفان آقای قالیباف بخواهند ، این خطاها را در صورت حساب آقای قالیباف بنویسند و همین را به افکارعمومی القا کنند ولی انصاف و عدالت حکم می کند ، تحت تاثیر این تبلیغات تخریبی قرار نگیریم و نقاط مثبت کارنامه عملکردی ایشان را از یاد نبریم . بنابراین ، آقای قالیباف در فهرست نامزدهای موجود ، گزینه برتر ریاست مجلس بودند.

 

ارزیابی تان از اتهام زنی برخی اصولگرایان و متهم کردن اصلاح طلبان به ضدیت با نظام و حتی براندازی چیست ؟

چنین اتهاماتی اصلا ، وارد نیست . اکنون ، گروه و فراکسیون مستقل اصلاح طلبان در مجلس وجود ندارد. همان گونه که گفتم ، اصلاح طلبان مجلس عضو «فراکسیون مستقلین» هستند و من نیز سخنگوی فراکسیون هستم . اصلاح طلبان ، هم در دولت آقای روحانی که اصلاح طلبان گرایشاتی به آن داشتند و هم در دولت آقای رئیسی ، نقاد و درعین حال ، حامیان خوبی برای دولت بوده و هستند.

نمایندگان مجلس ، نماینده مردم هستند و هر طرح و برنامه ای را که هر دولتی ارائه دهد، اگر درچارچوب تامین منافع مردم باشد ، می پذیرند و اگر نباشد ، نقد و انتقاد می کنند و فرقی هم نمی کند که طرف آنان دولت دوازدهم ،سیزدهم یا چهاردهم باشد. نمایندگان اصلاح طلب نیز از این قاعده ، مستثنی نیستند . بنابراین ، منصفانه نیست هر نقد و انتقاد آنان را ناشی از انگیزه سیاسی شان دانست و با همین برداشت ناروا ، نمایندگان اصلاح طلب را مورد هجمه رسانه ای قرار داد.

 

درواقع ، طرح چنین اتهاماتی را فضا سازی غیرواقعی علیه نمایندگان اصلاح طلبان می دانید؟

بله، این اتهامات ، از بیخ و بن ، کذب است. ضمن اینکه فراموش نکنیم ، الان ، با توجه به مشکلات معیشتی مردم و شرایط اقتصادی فعلی کشور ، همراهی و همدلی سه قوه ، بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد و متهم کردن بی اساس اصلاح طلبان ، خدمت به کشور و مردم نیست. اگر اختلاف دیدگاه و تفاوت سلیقه ای هم میان فعالان سیاسی وجود دارد، باید از طریق تفاهم و گفت و گو ، حل شود یا کاهش یابد و اگر هم تفاوت نگاه ها پابرجا ماند ، کسی مجاز نیست ، برخلاف قانون و اخلاق ، طرف مقابل را در معرض اتهام های بی پایه قرار دهد .

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار