خبر جدید معاون رئیسی از عبدالباقی

ایرنا نوشت : مخبر گفت: دولت تمام امکاناتش را برای رسیدگی به حادثه متروپل بسیج کرده و امیدواریم به زودی با جبران خسارت‌ها این موضوع تمام شود؛ البته اموال مالک توقیف شده تا از محل آن خسارت‌ها جبران شود.

خبر جدید معاون رئیسی از عبدالباقی

به گزارش زنهار، «محمد مخبر» در حاشیه جلسه روز (چهارشنبه) هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حادثه متروپل آبادان حادثه بسیار تلخی بود که در سایه تخلفات جدی مالک و مراکز صدور مجوز رخ داد.

وی افزود: دولت تمام امکاناتش را برای رسیدگی به این حادثه بسیج کرده و اگر چه این حادثه و امکانات اختصاص یافته برای حل بحران اصلاً با بحران پلاسکو قابل مقایسه نیست، از تجربه پلاسکو استفاده کردیم که امیدواریم به زودی با جبران خسارت‌ها این موضوع تمام شود؛ البته اموال مالک توقیف شده تا از محل آن خسارت‌ها جبران شود.

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره برنامه دولت برای ایمن‌سازی ۱۳۷ ساختمان ناایمن در تهران و دیگر شهرستان‌ها، گفت: رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد تا این ساختمان‌ها و مالکان آن‌ها را شناسایی کند و طی دستورالعملی از آنها بخواهد که ایمن‌سازی لازم را انجام بدهند.

مخبر همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که ارزیابی شما از سبد غذایی مردم پس از آزادسازی قیمت‌ها چیست؟ اظهار داشت: یارانه‌های معیشتی ماه اول پرداخت و توسط مردم برداشت شد و برای ماه دوم نیز این مبلغ در حساب مردم وجود دارد. این جبران هزینه از طریق پرداخت یارانه‌ها برای عده‌ای از مردم در نظر گرفته شده اما برای برخی از دهک‌ها چنین جبرانی نداریم.

وی اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها را الزام قانونی دانست و تصریح کرد: یکی از اهداف این طرح این بود که یارانه‌ها هدفمند شود. تا قبل از این عده‌ای از این هدفمندی حداکثر استفاده را می کردند اما برخی از خانواده‌ها ماهانه یک شانه تخم‌مرغ هم نمی توانستند تهیه کنند.

مخبر ادامه داد: این طرح اثراتی بر روی همه کالاها دارد که در حال کار بر روی آن هستیم. ما اگر ارز ترجیحی را حذف نمی کردیم به دلیل تحولاتی که در حوزه بین‌المللی اتفاق افتاده و برخی مصوبات مجلس و مشکلاتی که برای تولیدکنندگان به وجود می‌آمد، گرانی را داشتیم.

وی با بیان این‌که حذف ارز ترجیحی یکی از پازل‌های برنامه دولت بود، از مردم به‌دلیل همراهی با دولت در اجرای این طرح قدردانی کرد و گفت: از مردم می خواهم مقداری حوصله کنند؛ چرا که این مسأله در واقع «عسر» قبل از فرج است.

معاون اول رئیس جمهور با اعلام این خبر که از هفته آینده ۴ کالای بسیار اساسی و مهم قیمت مصرف‌کننده خواهند خورد، از مردم خواست در صورت مشاهده هر تخلفی در عرضه نرخ مصوب کالاها، آن را به سامانه ۱۲۴ سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

مخبر با بیان این‌که هیچ کمبود کالایی در فروشگاه‌ها نداریم، افزود: یک گروه کالایی مهم نیز در حال برنامه ریزی است و به زودی قیمت مصرف کننده خواهد خورد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال شیوع بیماری «آبله میمونی» در کشور، گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری در کشور نداشتیم اما در حال مطالعه و بررسی آن هستیم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار