تشکر ویژه اسرائیل از رئیس جمهور آمریکا برای ادامه دشمنی‌ها

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته نام سپاه را در فهرست تروریستی نگه دارد، گفت که از این تصمیم او مطلع بوده است.

تشکر ویژه اسرائیل از رئیس جمهور آمریکا برای ادامه دشمنی‌ها

به گزارش زنهار، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته به او گفته بود که قصد دارد نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست آمریکا از سازمان‌های تروریستی خارجی حفظ کند.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، بنت همچنین گفت که بایدن در جریان گفت‌وگوی تلفنی که این دو در ۲۴ آوریل با یکدیگر داشته‌اند درباره تصمیم نهایی خود درخصوص ‌سپاه پاسداران با او صحبت کرده اما خواسته است که فعلا این تصمیم علنی نشود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از این تصمیم جو بایدن قدردانی و او را "دوست حقیقی اسرائیل توصیف کرد که به امنیت و قدرت آن متعهد است."

بنابر این گزارش، بنت این اظهارات را پس از آن بیان کرده است که نشریه پولتیکو ساعاتی پیش در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد غربی مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود در رابطه با درخواست ایران مبنی بر حذف نام سپاه پاسداران از فهرست تروریستی آمریکا گرفته است و پاسخ او به این خواسته منفی است.

همچنین یائیر لاپید وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی پس از انتشار این گزارش با انتشار یک توئیت از جو بایدن و دولت او برای اتخاذ این تصمیم تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه مذاکرات وین که از زمان روی کار آمدن دولت بایدن در سال ۲۰۲۱ در راستای احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران از طریق بازگشت آمریکا و ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای آغاز شد، در پی برخی تحولات اخیر در مناسبات سیاسی بین‌المللی و زیاده خواهی های آمریکا، این مذاکرات به حالت تعلیق درآمد و گزارشاتی مبنی بر این منتشر شد که درخواست ایران برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست تروریستی آمریکا به یکی از موانع بر سر راه حصول توافق در وین تبدیل شده است.

از آن زمان لابی‌های صهیونیستی در آمریکا و برخی مقامات و قانونگذاران آمریکایی در تلاش برای جلوگیری از شکل‌کیری هر گونه توافق جدید میان تهران و واشنگتن به مخالفت با احتمال حذف نام سپاه از فهرست تروریستی آمریکا پرداختند و از هیچ اقدامی در این مسیر فروگذار نکردند.

این در حالی است که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به تازگی درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ گفت: باید پایه های فشار حداکثری که ترامپ علیه ایران کار گذاشته از بین برود. چرخه انتفاع اقتصادی ایران از برجام به صورت کامل لحاظ شود.

خطیب‌زاده با انتقاد از رویه دولت آمریکا افزود: ما تاکید بر این داریم که قوانین داخلی و سیاست داخلی آمریکا و انتخابات پیش رو در آمریکا نمی تواند تعیین کننده نتیجه گفت‌وگوها در وین باشد. آنها حقوق بین‌الملل را نادیده می‌گیرند و سعی می کنند مسائل را به مسائل داخلی کشورشان گره بزنند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین تاکید کرد: ایران مسیر فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود را با قدرت بدون توجه به شانتاژ های سیاسی و رسانه ای و خرابکاری ها ادامه می دهد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار