افشاگری یک نماینده درباره فساد در متروپل

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم آواربرداری هر چه سریعتر و رسیدگی به وضعیت بازماندگان حادثه متروپل آبادان به شکل صحیح و بهنگام تاکید کرد.

افشاگری یک نماینده درباره فساد در متروپل

به گزارش زنهار، سیدکریم حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حادثه دلخراش و مصیبت بار فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان را به همه ملت ایران به ویژه مردم آبادان تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان از خداوند متعال صبر جمیل خواستارم و برای افرادی که در بیمارستان‌ها هستند نیز آرزوی شفای عاجل دارم.

وی افزود: در خصوص این پروژه متاسفانه اخبار و اطلاعاتی که به دست می‌رسد حاکی از آن است که مجوزهای قانونی برای احداث و توسعه این بنا داده نشده و متاسفانه آنچه مشخص است این است که سازنده ساختمان متروپل از رانت نزدیکی به مسئولان استانی و مسئولان منطقه آزاد اروند استفاده کرده است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تکنولوژی‌ها، مجوزها و حساب و کتاب‌ها در خصوص ساخت و ساز، امروز از لحاظ مهندسی به گونه‌ای نیست که بتوان گفت در آن خطا ایجاد می‌شود. تذکرات لازم و هشدارهای لازم به مالک ساختمان متروپل داده شده بود اما مجوز لازم را از سوی مراجع قانونی نگرفته و اگر هم گرفته متاسفانه با رانت و رشوه بوده است.

وی افزود: آنچه اکنون ضروری و در اولویت است آواربرداری و نجات افراد زنده احتمالی و خارج کردن افرادی است که در زیر آوار فوت شده‌اند. اولویت دوم نیز برخورد با همه کسانی است که مسبب این حادثه بوده‌اند، چه در ساخت و ساز و چه در صدور مجوز و چه در روابطی که با شخص سازنده داشته‌اند. باید برخورد قانونی با همه این افراد انجام شود.

حسینی گفت: امروز در مجلس با رئیس مجلس در خصوص متروپل صحبت کردیم و از سوی مجمع نمایندگان خوزستان نیز بیانیه‌ای در این خصوص صادر شد. امیدواریم هر چه سریعتر آواربرداری و رسیدگی به وضعیت بازماندگان به شکل صحیح و بهنگام انجام شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار