عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

هنوز گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی ادامه دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوم خرداد روز استقامت، پایداری و پیروزی است، گفت: چراکه در آن روزها که همه قدرت ها به مقابله برخاسته بودند نه تنها تسلیم نشدیم بلکه سربلند و پیروز از آن معرکه بیرون آمدیم.

هنوز گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی ادامه دارد

به گزارش زنهار، اسماعیل کوثری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهدای عملیات بیت المقدس و شهید خدایی، حادثه آبادان را به مردم این شهر تسلیت گفت و بیان کرد: سوم خرداد سالروز پیروزی رزمندگان اسلام بر کفر و استکبار جهانی و صهیونسم بین الملل و ارتجاع منطقه و ارتش بعث عراق و دو ابرقدرت شرق و غرب بر کسانی که می خواستند سه روزه استان خوزستان را از ایران جدا کنند و بنا داشتند ۷ روزه به تهران برسند، است که زهی خیال باطل داشتند.

وی با بیان اینکه سوم خرداد روز استقامت، پایداری و پیروزی است، یادآور شد: درباره این روز که امام فرمودند خدا خرمشهر را آزاد کرد بیش از ۵۵۰۰ کیلومتر مربع از سرزمین کشورمان مخصوصا جنوب استان خوزستان نکات ارزشمندی مطرح شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در جنگ ۸ ساله طرف مقابل فقط صدام و حزب بعث نبود بلکه همه قدرت های ریز و درشت در دنیای بلوک بندی شده آن روزها با تمامی تجهیزات جنگی و سیاسی و تبلیغاتی خود به حمایت از صدام وارد کارزارشده بودند و انواع و اقسام سلاح و جنگ افزارها از کشورهای مختلف استکباری با دلارهای سعودی، کویتی و اماراتی همه در اختیار رژیم بعث عراق قرار داشت، اما از آن عقبه نفس گیر پیروزمندانه بیرون آمدیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک عزیزمان در اختیار دشمنان باقی بماند.

کوثری خطاب به آمریکا و متحدانش و دنباله های داخلی آنها گفت: در آن روزها که همه قدرت های ریز و درشت به مقابله برخاسته بودند و به قول حضرت امام تنها بودیم، نه تنها تسلیم نشدیم بلکه سربلند و پیروز از آن معرکه بیرون آمدیم، بنابراین چگونه انتظار دارند امروز که در اوج اقتدار هستیم تسلیم باج خواهی آنها بشویم؟

وی با بیان اینکه شما اقتدار ما را دیده اید و ضربات سنگین ما را بر پیکره خود چشیده اید، ادامه داد: عین الاسد و اربیل تازه ترین آنهاست و هنوز با شما کار داریم که انتقام خون پاک شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس یکی از آن موارد است.

نماینده مردم تهران با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) گفت: با اطمینان می گویم اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت می نشاند و ما امروز مسیر تحقق آن پیش بینی حضرت روح الله را به روشنی می بینیم. پیچ بزرگ تاریخ که رهبر انقلاب از آن خبر داده اند در حال وقوع است و دوران سیادت امت اسلام به پرچمداری امام خامنه ای از راه رسیده است.

کوثری با تاکید بر نقد منصفانه و نه تخریب خطاب به برخی جریانات سیاسی غربگرا عنوان کرد: وقتی از قدرت های بزرگ در مقابل ایران اسلامی کاری ساخته نیست، از شما دنباله های ریز و خودفروخته چه کاری ساخته است؟ اگر همه توان خود و حامیان بیرونی خود را هم به کار گیرید هیچ غلطی نمی توانید کنید و تاکنون نیز نتوانسته اید.

وی با اشاره به شرایط کنونی اقتصادی تصریح کرد: آنچه با تدبیر حجت الاسلام رئیسی اتفاق افتاده است تغییر ریل دولت و بازگشت قطار انقلاب به مسیر اصلی آن است که بسیاری از دشمنی ها علیه دولت از همین نقطه نشات می گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: نگرانی توام با عصبانیت آمریکا و اروپا از این رخداد طبیعی است ولی همسویی یک جریان غربگرا با دشمنان آمریکایی و غربی و عبری و عربی نه فقط غیر قابل توجیه است بلکه اگر ناشی از کج فهمی نباشد نشانه خیانت است که فرزندان امام و انقلاب اجازه ادامه مسیر را به آنها نخواهند داد.

کوثری خاطرنشان کرد: نقد اگر منصفانه باشد نیاز دولت و مجلس و همه ارکان نظام است ولی جریان غربگرا اولا به دروغ متوسل می شود و در مواردی به بهانه نقد دولت به اصل نظام حمله می کند. کاش این عده میان مواضع خود و مواضع دشمن به مقایسه می نشستند و می دیدند که در بسیاری از موارد نظراتشان با آنچه دشمن مطرح می کند، کمترین تفاوتی ندارد.

وی افزود: به کسانی که ناخودآگاه در این مسیر حرکت می کنند توصیه برادرانه دارم و از آنها می خواهم در راهی که در پیش گرفتنه اند اندیشه کنند و بدانند نمی توانند از یک سو با شمر و یزید همراهی کرد و در همان حال ادای حر و حبیب بن مظاهر را در آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حمله دشمنان به دولت طبیعی است، گفت: آنها اصرار دارند مشکلات کنونی اقتصادی را به دولت آقای رئیسی نسبت دهند که البته از آنها انتظار نمی رود از کینه توزی علیه دولت مردمی و مردم ایران دست بردارند.

کوثری یادآور شد: آقایان خزانه را نه فقط خالی بلکه با انبوهی از بدهی و آن هم با ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل دولت  کنونی دادند. آنها در دوران حاکمیت خود بر قوه اجرایی کشور ۶۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی کشور معادل ۲۶۰ هزار میلیارد تومان را بر باد داده اند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار