رسانه‌های عبری فاش کردند؛ اخراج رئیس وقت موساد از کنگو

منابع عبری فاش کردند که رئیس سابق موساد که در سفری از پیش‌اعلام‌نشده در سال 2019 وارد جمهوری دموکراتیک کنگو شده بود، به دستور رئیس‌جمهور این کشور اخراج شده است.

رسانه‌های عبری فاش کردند؛ اخراج رئیس وقت موساد از کنگو

به گزارش زنهار، رسانه‌های عبری، امروز (سه‌شنبه)، خبر دادند که «یوسی کوهن» رئیس سابق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در سال ۲۰۱۹ از جمهوری دموکراتیک کنگو اخراج شده است.

بنابر گزارش وبگاه «مارکر» وابسته به روزنامه عبری «هاآرتص»، هواپیمای حامل رئیس سابق موساد در سال ۲۰۱۹ بدون اعلام قبلی در جمهوری دموکراتیک کنگو فرود آمده است.

بر اساس این گزارش، یوسی کوهن در مأموریتی بدون دعوت قبلی از «فلیکس تشیسکدی» رئیس‌جمهور کنگو درخواست دیدار کرده است.

وبگاه مارکر اشاره کرد که سازمان نظارت نظامی رژیم صهیونیستی (سازمان سانسور) هیچ جزئیاتی درباره اینکه رئیس موساد به چه دلیلی به کنگو سفر کرده و هدف این مأموریت چه بوده، توضیحی نداده است.

مارکر در ادامه اضافه کرد که در سومین سفر بدون دعوت رئیس سابق موساد به جمهوری کنگو، تشیسکدی به نیروهای این کشور دستور داده است تا او را از این کشور اخراج کنند.

در این گزارش عنوان شده است که رئیس‌جمهور کنگو بیم آن داشته که رئیس سابق موساد به دنبال زمینه‌سازی برای کودتا در این کشور بوده باشد.

دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی به منظور توسعه دامنه نفوذ خود در قاره آفریقا همواره در برخی از کشورهای این قاره حضور فعال داشته است.

روزنامه فرانسوی «اینتلیجنس آنلاین» متخصص در پوشش اخبار اطلاعاتی پیشتر در گزارشی خبر داده بود که موساد با همکاری دستگاه اطلاعاتی برخی از کشورهای قاره سیاه به دنبال تثبیت نفوذ خود در این قاره است.

فعالیت‌های رژیم صهیونیستی تا جایی در قاره آفریقا پیش رفته است که «موسی فقی محمد» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا، سال گذشته، خواستار اعطای عنوان ناظر به تل‌آویو در اتحادیه آفریقا شد.

وزارت  امور خارجه رژیم صهیونیسیتی در تاریخ سی و یکم تیر ماه سال گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «آدامسو آلالی» سفیر تل‌آویو در آدیس‌آبابا استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا ارائه کرده است.

 «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پس اعلام عضویت در اتحادیه آفریفا گفته بود: «امروز، روز جشن روابط اسرائیل و آفریقاست و به ما کمک خواهد کرد فعالیت‌های خودمان را در قاره آفریقا با کشورهای عضو این اتحادیه توسعه دهیم». پیشتر، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این تصمیم اتحادیه آفریقا نامه‌ای اعتراضی به رئیس کمیسیون این اتحادیه ارسال کرده بود.

با این حال پس از مخالفت شماری از کشورهای عضو اتحادیه آفریقا به‌ویژه الجزایر، این اتحادیه در بهمن‌ماه سال گذشته از تعلیق تصمیم گرفته شده برای اعطای عضویت ناظر به رژیم صهیونیستی در این اتحادیه خبر داد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار