گمانه‌زنی یک چهره اصلاح‌طلب از مذاکرات وین؛ به توفق می‌رسیم!

نامه نیوز نوشت: فعال و تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام فرازونشیب‌ها، اکنون به یک واقع‌گرایی در عرصه بین‌المللی دست یافته است.

گمانه‌زنی یک چهره اصلاح‌طلب از مذاکرات وین؛ به توفق می‌رسیم!

به گزارش زنهار، سفر اخیر انریکه مورا به ایران امیدواری‌ها درباره احتمال رسیدن به توافق نهایی در جریان مذاکرات برجامی را بالا برده است و مقامات ایرانی و نیز اروپایی در گفت‌وگوهای رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که مسیر رسیدن به توافق هموار است.

غلامرضا ظریفیان، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران با تمام فرازونشیب‌هایی که تجربه کرده و یک جنگ هشت‌ساله را دیده و البته با دانستن نوع نگاه نظام جهانی درباره ایران و همه گسست‌ها، تحریم‌ها و حتی شکست‌ها اما به یک واقع‌گرایی در عرصه بین‌الملل دست یافته است. گرچه جناح‌های سیاسی نسبت به مسائل سیاست خارجی نگاه‌های مختلفی دارند و برخی تند و برخی میانه‌رو هستند و گرچه لابی‌های صهیونیست‌ها هم در جهان وجود دارد اما مجموعه نظام به یک واقع‌گرایی واقعی در حوزه بین‌المللی دست یافته است».

 

گام‌ها به سمت تعامل برد-برد پیش می‌رود

 

او ادامه داد: «واقعیت این است که گام‌ها به سوی تعامل برد-برد با نظام بین‌المللی پیش می‌رود و تصور می‌کنم مذاکرات به نتیجه می‌رسد. بخش مهمی از روابط ایران با جامعه جهانی پیوند خورده است و نمی‌شود درها را به روی خود ببندیم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «ممکن است بخشی از نتیجه‌ای که به دست می‌آید به صورت موقت قابلیت اجرا داشته باشد و بخشی از آن هم بلندمدت باشد و حتی ممکن است هزینه‌هایی هم در بر داشته باشد، اما مهم این است که با به‌ دست‌آوردن توافق می‌توان بر بسیاری از مشکلات غلبه کرد».

ظریفیان در پایان گفت: «آمریکا هم در مقطع کنونی به اخذ نتیجه نیاز دارد و به همین دلیل نسبت به آینده مذاکرات خوش‌بین هستم و احتمال به دست‌آمدن توافق نهایی را بسیار بیشتر از احتمال شکست مذاکرات می‌دانم».

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار