رئیسی بدقولی کرد؟/ مشاوران رئیسی اطلاعات اشتباه به او می‌دهند!

نماینده مردم شاهرود در مجلس گفت: جا داشت رئیس جمهور پیش از آغاز جراحی اقتصادی به فکر چیدمانی متشکل از افراد متبحر و صاحب نظر در مباحث اقتصادی و همسو با سیاست های دولت در تیم اقتصادی اش می شد.

رئیسی بدقولی کرد؟/ مشاوران رئیسی اطلاعات اشتباه به او می‌دهند!

به گزارش زنهار، علی اصغرخانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تلاش های رئیس جمهور گفت: جا دارد از نمایندگان مجلس که طی ۱۰ ماه گذشته نهایت همراهی را با سیاست های دولت و عرصه های مختلف داشتند تشکر ویژه نمایم. این همراهی و همدلی در قوای مجریه و مقننه در راستای بهبود شرایط کشور و در امتداد رشد و توسعه ایران اسلامی بوده و هست.

وی با اشاره به اینکه این روزها مردم دغدغه ها و مطالبات بسیاری دارند که مهمترین آنها رفع معضلات اقتصادی و زدودن فقر از دامن کشور است، بیان کرد: شاید به جرات بتوان گفت یکی از دلالی اصلی اقبال ملت به جنابعالی در ایام انتخابات سیاست های اعلامی در راستای حل مصائب معیشتی بود، اما آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که نه تنها مقوله گرانی و تورم پایان نیافته، بلکه قیمت ها به صورت افسار گسیخته لجام دریده اند.

رئیس کمیسیون تحقیق مجلس با بیان اینکه مردم به شدت نگران آینده هستند، تصریح کرد: در حال حاضر مردم در مضیقه های دشوار مالی به سر می برند، البته نگرانی های مردم به حق است و انتظارات آنها و نمایندگانشان تخفیف در شرایط اسفناک معیشتی و گسترده شدن سفره های مردم بود. مسائل اقتصادی به مثابه ستون فقرات یک جامعه است و اگر تمامی اجزای بدن یک بیمار را درمان کنید، لیکن ستون فقرات وی معیوب بماند، آن بیمار همچنان فلج است. اقتصاد و معیشت مردم نیز دقیقا نقش ستون فقرات جامعه را ایفا می کنند. هر چند این مشکلات ماحصل بی تدبیری برخی از مدیران سابق در دولت قبلی است، اما قصور برخی از مدیران حاضر در دولت جنابعالی هم دست کمی از آنان ندارد.

خانی یادآور شد: به طور مثال در بحث گرانی ها هم نظاره گر پراکنده گویی مسئولین بودیم و هم گاها مخالفت ضمنی آنها با سیاست های حذف ارز ترجیحی و تناقضاتی غیر قابل قبول را در شبکه های اطلاع رسانی و صدا و سیمای اسلامی ملاحظه می کردیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: جا داشت تا پیش از آغاز جراحی اقتصادی ایران به فکر چیدمانی قابل اعتماد متشکل از افراد متبحر و صاحب نظر در مباحث اقتصادی و همسو با سیاست های دولت را در تیم اقتصادی تان جانمایی می کردید و پس از آن به جراحی اقتصادی می پرداختید. حتی اگر امروز به این مساله حیاتی بپردازید دیر نیست، چرا که این مساله مستقیما با امورات جاری زندگی مردم در ارتباط است.

رئیس کمیسیون تحقیق مجلس خاطرنشان کرد: بیم آن داریم که حلقه مشاوران و گزارشگران پیرامونی شما آنچنان که باید و شاید به شما اطلاعات صحیح ندهند. قطعا کسب اطلاع میدانی از کف جامعه تا دل بازار منوط به مشاوران امین و گزارشگرانی واثق خارج از سیستم داخلی است و این موضوع را در دستور کار جدی خود قرار دهید تا اطلاعات لحظه ای جامعه از سوی افراد مورد وثوق به دستتان واصل شود.

خانی با اشاره به اینکه مردم در کوی و برزن از ما گلایه و انتقاد می کنند، گفت: مردم حساس شده اند و می گویند چرا فلان چهره در میانه میدان دولت انقلابی خوش رقصی می کند، بنابراین انتظار داریم مدیرانی که با شعارهای شما و سیاسیت های دولت همخوانی ندارند در کابینه حضور نداشته باشند و به جای آنها از چهره های انقلابی و باتجربه و موافق سیاست های دولت انقلابی استفاده کنید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار