اظهارنظر جدید فرانسه درباره برجام؛ توافق نمی‌شود!

یک مقام فرانسوی ضمن ابراز بدبینی نسبت به حل‌وفصل "فوری" مشکلات میان ایران و آمریکا بر سر احیای برجام عنوان کرد که احیای این توافق همچنان "فایده‌بخش" است.

اظهارنظر جدید فرانسه درباره برجام؛ توافق نمی‌شود!

به گزارش منیبان، یک منبع فرانسوی روز پنج‌شنبه به خبرگزاری رویترز گفت که احیای توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی همچنان فایده‌بخش است، اگرچه نسبت به اینکه مشکلات برجسته دوجانبه میان ایران و آمریکا فوری برطرف شود، بدبین می‌باشد.

 

وی در ادامه مدعی شد که دستیگری دو شهروند فرانسوی توسط ایران تحریک‌آمیز است و اگر تهران بخواهد برای احیای برجام با زمان بازی کند، مرتکب اشتباه شده است.

 

به گزارش ایسنا، مذاکرات وین که در راستای احیای توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های ایران از آن موقع آغاز شد، در پی برخی تحولات اخیر بین‌المللی از جمله حمله روسیه به اوکراین و کشمکش‌های تهران - واشنگتن بر سر برخی مسائل باقی‌مانده در مذاکرات، تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

 

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، اخیرا در گفت‌وگویی درباره مذاکرات وین گفت: هدف ما در این مذاکرات رسیدن به توافقی قوی و بادوام است و از طرف آمریکایی خواسته‌ایم واقع بین باشد، تاکید کرده‌ایم لغو تحریم‌ها در تمامی بخش‌ها و ارائه ضمانت‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین نکات در دستور کار مذاکراتی ماست.

 

او همچنین مطرح کرد: من فکر می‌کنم طرف آمریکایی به خوبی به خطوط قرمز ایران واقف است و ما به مذاکرات ادامه می‌دهیم و به محض این که به نقطه توافق برسیم، نماینده ما در مذاکرات در وین آخرین مراحل توافق را انجام خواهد داد.

 

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده آن در مذاکرات وین قرار است ظرف چند روز آتی در تهران با علی باقری کنی، نماینده ایران در مذاکرات وین دیدار و طبق گفته مورا  «درباره حل اختلافات باقی‌مانده در مذاکرات» گفت‌وگو کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار