هشدار تند مجلس به شورای عالی انقلاب فرهنگی!

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی حق قانون گذاری نداشته و مصوبه آن در خصوص کنکور بر خلاف قانون مصوب مجلس است.

هشدار تند مجلس به شورای عالی انقلاب فرهنگی!

به گزارش زنهار، جبار کوچکی نژاد در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس، بیان کرد: این ماده از آئین نامه داخلی مجلس بر حفظ شان نمایندگان تاکید دارد. باید از حیثیت مجلس دفاع کرد. مجلس در زمینه کنکور قانون وضع کرده و شفاف است. صدها هزار داوطلب با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نگران شده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی حق ورود در حوزه  قانون گذاری را ندارند. اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای داشته که روح و روان داوطلبان کنکور را به هم زده است. بر اساس قانون مجلس دخالت یا اثر معدل دانش آموزان در کنکور شفاف است. تعدادی از دروس عمومی از سوی  شورای عالی  انقلاب فرهنگی در کنکور حذف شده است که کاملا خلاف قانون است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این صحیح نیست قانونی که در مجلس برای تصویب آن زمان صرف شده است از سوی  شورای انقلاب فرهنگی باطل شود. نمایندگان یک طرح دو فوریتی آماده کرده اند و لازم است هرچه سریع تر در دستور کار مجلس قرار گیرد تا هزاران نفر از جوانان از نگرانی خارج شوند.

علی نیکزاد که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر وی، بیان کرد: فصل الخطاب همه بحث ها قانون است. تفسیر قانون با مجلس است. رئیس کمیسیون آموزش جلسه اضطراری را برای رسیدگی به این موضوع برگزار کند. آنچه مصوبه مجلس است  باید ملاک عمل قرار گیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار