از نظر این نماینده اوضاع کشور قابل تحمل نیست!

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت جاری اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

از نظر این نماینده اوضاع کشور قابل تحمل نیست!

به گزارش زنهار، حسین نوش آبادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته معلم بیان کرد: هفته معلم فرصت مغتنمی است تا به بیان مسائل و مشکلات آنها پرداخته شود؛ اگر مسئولانی کشور به این نتیجه برسند که نقش معلم و مربی، نقش تراز اول و تعیین کننده در سرنوشت جامعه و آینده کشور است قطعا تلاش خواهند کرد دغدغه های آنها در حد امکان برطرف شود.  

وی با اشاره به اینکه معلمان نقطه امید آینده کشور هستند که با همت بالای آنها فردای جامعه ساخته می شود، گفت: اگر بپذیریم نمایندگان ستون های استوار علم و دانش و معرفت بوده و تربیت نسل جدید با دستان پرتوان آنها صورت می گیرد نسبت به رفع مشکلات و تامین مطالباتشان جدی تر برخورد خواهیم کرد. معلمان افسران پیشرفت و تکامل کشور و حافظان عزت و استقلال ملت و پیشران تحولات آینده جامعه هستند و لازم است از این سرمایه های عظیم انسانی و اجتماعی به خوبی صیانت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: حفظ شأن و منزلت معلمان، اجرای مطلوب قانون رتبه بندی، همسان سازی حقوق بازنشستگان، تامین امنیت شغلی نیروهای حق التدریس و تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و... فرهنگیان مورد انتظار همگان است.

نوش آبادی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور عنوان کرد: وضعیت جاری اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم به هیچ وجه قابل توجیه نیست. امروز همه ما در برابر این ملت مسئولیم. متاسفانه رقابت بر برای تصاحب کرسی‌های قدرت بر کرسی ها و میزهای خدمت غلبه کرده است.

وی خطاب به دولت و نمایندگان مجلس گفت: اوضاع پریشان اقتصادی کشور قابل تحمل نیست. تورم و گرانی نفس مردم را گرفته و وضعیت اقتصادی و معیشتی و بازار آشفته کمر مردم را شکسته است، چه کسی باید پاسخگوی شرایط کنونی کشور باشد؟ افزایش بی رویه قیمت ها و عدم نظارت بر بازار فقر را گسترش داده و مردم را روز به روز فقیرتر کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مسئولان چشم های خود را نبندند. موضوع گرانی و افزایش بی رویه قیمت کالاها و مواد غذایی مهمترین دغدغه کشور و مردم است و باید دولت و مجلس فکر اساسی برای برون رفت از بحران قیمت ها داشته باشند و برای مهار و کنترل قیمت ها چاره اندیشی کنند. دولت و مجلس باید بسیج شوند تا افسار گرانی ها را بکشند و بیش از این به این اسب سرکش وحشی اجازه تاخت و تاز ندهند.

نوش آبادی با طرح این سوال که وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشت مردم از کدام مدل حکمرانی تبعیت می کند، گفت: اقتدار غذایی یکی از مولفه های مهم اقتدار ملی است، چرا با بی تدبیری و عدم نظارت امنیت غذایی مردم را به مخاطره انداخته ایم؟ چرا هیچ کسی مسئولیت نابسامانی وضع موجود را بر عهده نمی گیرد؟ چرا با مافیاها و سلطان های زالوصفت برخورد نمی شود؟

وی به افزایش غیر قابل تحمل اجاره مسکن و  قیمت سرسام آور آن نیز اشاره کرد و گفت: این دلایل مردم را به سمت حاشیه نشینی شهرها و زندگی کردن در آلونک ها کشانده است. چرا نظارت و کنترل از طرف دولت و وزارت راه و شهرسازی اعمال نمی شود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به افزایش غیر معقول خودرو بیان کرد: افزایش قیمت این خودروها که از آن به ارابه مرگ تعبیر می شوند، با هیچ فرمولی قابل توجیه و پذیرش نیست.  چرا با انحصار تولید و  ممنوع کردن واردات خودرو مردم را از داشتن خودرو ارزان و ایمن محروم کرده ایم.

نوش آبادی در پایان تاکید کرد: همه ما در برابر مردم مسئولیم. کوتاهی مسئولان در حافظه تاریخی این ملت ثبت و ضبط خواهد شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار