این نماینده دلتنگ روحانی شد! / نیروهای رئیسی پروژه های دولت گذشته را هم رها کرده‌اند!

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: نان از اساسی ترین نیازهای مردم است، بنابراین از دولت تقاضا داریم به این موضوع ورود کند و تحت هیچ شرایطی اجازه افزایش قیمت نان را ندهد.

این نماینده دلتنگ روحانی شد! / نیروهای رئیسی پروژه های دولت گذشته را هم رها کرده‌اند!

به گزارش زنهار، مهرداد گودرزوند چگینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: انتظار است حضرتعالی که در راس قوه مجریه قرار گرفته اید، حداقل رشد روزافزون گرانی متوقف می شد. آیا تغییر در سیاست و تغیییر در بخشی از مجریان ناتوان احساس نمی شود؟

وی با اشاره به اینکه عدم تغییر در بخشی از مدیران ناتوان نارضایتی در بخش های مختلف جامعه را ایجاد کرده است، گفت: افزایش قیمت به هر بهانه ای از جمله قاچاق کالا و یا پایین بودن قیمت در کشورهای همسایه به نحو ممکن دلیل مناسبی نیست که افزایش قیمت داشته باشیم، از جمله قیمت نان و صنعتی یا غیر صنعتی که پایه معیشت مردم است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه یکی از اساسی ترین نیازهای مردم نان است، تاکید کرد: از دولت تقاضا داریم که به این موضوع ورود کند و تحت هیچ شرایطی اجازه افزایش قیمت نان را ندهد.

گودرزوند خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: جنابعالی در آذر ماه ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه به کنترل قیمت ها، افزایش توانایی قدرت خرید مردم و تثبیت اقتصادی نکاتی را بیان کردید؛ اگر مسیر درست انتخاب شده است آیا مدیران اجرایی توان اجرای برنامه های کنترل قیمت را داشته اند؟ که آنچه واقعیت است غیر قابل کنترل شدن قیمت ها آن هم در شرکت های دولتی و وابسته به دولت است که هر روز هم بیشتر می شود.

وی با طرح این سوال که آیا شرکت های دولتی از مجموعه دولت خارج شده اند؟ خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا اقتصاد با نسخه دستوری امکان کنترل و تثبیت قیمت ها را ایجاد نمی کند؟ بسیار واضح است که شرکت های خودرورسازی هیچ وقت منافع ملی را در اهداف خود ندیده اند. علت حمایت از صنایع خارج از رده خودروسازی و تکنولوژی پوسیده و بدون بازده خودرویی چیست؟ چرا علیرغم نارضایتی مقام معظم رهبری از صنعت خودروسازی حاضر به رقابتی کردن صنایع خودروسازی نیستید؟

نماینده مردم رودبار خاطرنشان کرد: ضریب افزایش حقوق کارکنان در لایحه پیشنهادی ۱۰ درصد بود و قرار بود کالاها بیش از ۱۰ درصد افزایش پیدا نکند، اما امروز قیمت کالاها سر به فلک کشیده است با توجه به اینکه در بودجه تصویب شد که قیمت های شهریور ۱۴۰۰ باید در هر شرایطی رعایت شود؟

گودرزوند خواستار برکناری مدیران ناتوان و جایگزینی افراد توانمند شد و گفت: آقای رئیس جمهور مدیران ناتوان کار را به جایی رسانده اند که پروژه های دولت گذشته را هم رها کرده اند. انتظار است مدیران همپای دولت و رئیس جمهور پرتلاش مشکلات را پیگیری و حل کنند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس نیز گفت: اتهام زنی به رئیس مجلس در شأن نمایندگان مجلس نیست و خواهش می کنم مسائل، حزبی، باندی و گروهی را در رسانه ها به نام کلیت مجلس ثبت نکنید، این رویه خوبی نیست که مجلس شورای اسلامی در مسائلی که ارتباطی به ریاست مجلس ندارد خودزنی کند. ریاست مجلس در این مدت نشان داده که عزم جدی و شناخت و تسلط کامل بر قوانین و مقررات دارد، امیدوارم همه ما در راه خدمت به کشور و مردم عزیز ایران قدم برداریم.  

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار