اصلاح‌طلب و اصول‌گرا به پایان خط رسیدند؟

دبیر کل حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: اصلاح طلبان باید کنار و همراه مردم بوده و به تریبون آن ها تبدیل شوند.

اصلاح‌طلب و اصول‌گرا به پایان خط رسیدند؟

به گزارش زنهار، رسول منتجب نیا در گفت وگو با ایسنا درباره مهمترین اولویت‌های جریان اصلاحات در سال جاری اظهار کرد: برخی دوستان فکر می کنند حالا که از حاکمیت کنار رفته اند نباید فعالیتی داشته باشند. برخی هم احساس ضعف و ناامیدی کرده و گوشه نشین می شوند. برخی هم تصور می کنند این جریان به آخر خط رسیده و کشور تحمل اصلاحات و حتی اصول گرایی را ندارد.

وی ادامه داد: اما من بارها تأکید کردم اکنون بهترین فرصت برای اصلاح طلبان است، زیرا اکنون مسئولیتی نداشته و پاسخگوی مردم هم نیستند. در این شرایط اولین کار این است که جریان اصلاحات نسبت به عملکرد خود آسیب شناسی کند. با فکر و اندیشه اصلاح طلبی نمی توان مخالفت کرد اما آنچه باعث فاصله مردم با این جریان شده است، عملکرد خود اصلاح طلبان است که یک شعار داده، اما به گونه دیگر عمل کردند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: جریان اصلاحات در یک فضای باز، آرام و منصفانه باید آسیب شناسی انجام دهد و همه هم حرف خود را بزنند تا اشکالات و مقصران شناسایی شوند. سپس دنبال بازسازی و جبران بروند. لازم است تشکل ها و احزاب اصلاحات تقویت شوند. البته من هشدار می دهم نباید الگویی مثل سال 93 به بعد یعنی شورای سیاست گذاری دنبال شود چون آن الگوها ناموفق بوده و دستاوردی جز اختلاف و چند دستگی نداشتند. آن ها نتیجه انتخابات را واگذار کرده و نتوانستند اجماع میان اصلاحات ایجاد کنند. در مقابل آن باید خود احزاب و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تقویت شود و افراد هم راهنمایی بدهند اما نباید در کار احزاب دخالت کنند و انتظار داشته باشند احزاب از آن ها تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه مردم دارند راه خود را از جریان اصلاحات و اصول گرایی جدا می کنند، خاطر نشان کرد: ما نتوانسته ایم رضایت مردم را تأمین کنیم، بنابراین آن ها احساس می کنند بهتر است از این جریان ها مستقل باشند. در این شرایط جریان اصلاحات باید کنار و همراه مردم بوده و صدا و تریبون آن ها باشد. باید به میان مردم رفته و فاصله با آن ها را از بین ببرد. با این حال سعی کند در چارچوب ها حرکت کند.

دبیرکل حزب جمهوریت همچنین با بیان اینکه جریان اصلاحات باید برخورد منصفانه ای با دولت و ارکان نظام داشته باشد، گفت: سه قوه و سایر ارکان نظام در اختیار اصول گرایان است. البته میان خود آن ها هم اختلاف است و تندروها شکاف ها را بیشتر کرده اند. در این بین هم بسیاری از اصول گرایان کنار بوده و منتقد هستند. در این شرایط ما باید عملکردها را رصد کنیم. اگر کار خوبی دیدیم تشکر کنیم و اگر اشکالی دیدیم تذکر دهیم. مهم این است در کنار انتقاد، برنامه عملیاتی هم داشته باشیم تا نگویند اصلاح طلبان فقط غر می زنند.

منتجب نیا در پایان گفت: اگر این مواردی که بیان شد را مد نظر قرار دهیم می توانیم گذشته را جبران کرده و خدمت بزرگی به مردم و نظام کنیم و اگر کنار بوده و دلسرد باشیم ضربه بزرگی به کلیت نظام وارد می کنیم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار