علم‌الهدی علت گرانی‌ها را کشف کرد!

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت : گرانی ها هیچ ارتباطی به تحریم ندارد و برخی عناصر سودجو می خواهند از این موقعیت اقتصادی سوءاستفاده کنند و یک مشت افراد دلال و احتکار کننده، که از هیچ جنایتی فروگذار نیستند، عامل این گرانی ها هستند.

علم‌الهدی علت گرانی‌ها را کشف کرد!

به گزارش زنهار، سیداحمد علم‌الهدی روز سه شنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر در حرم منور رضوی، با اشاره به حضور رییس قوه قضاییه در صفوف نمازگزاران فطر مشهد، افزود: از دستگاه های امنیتی و متولیان امر درخواست داریم ۲ حادثه امنیتی روی داده در مشهد طی ماه مبارک رمضان را مورد بررسی بیشتری قرار دهند، زیرا یک جریان خاص می خواهد مشهد را، که مورد توجه همه مسلمانان است، به هم بریزد تا در نهایت به کشور آسیب بزند.

 

وی به حادثه ۱۶ فروردین ماه و حمله به روحانیان جهادی در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: در حادثه نخست این روحانیان تاثیرگذار در جنایتی علیه مکتب اهل بیت(ع) به خون غلتیدند و نمی توان گفت که این حادثه تصادفی بوده است.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: همچنین در حادثه دیگری یک پاکبان زحمتکش در هنگام انجام وظیفه، هدف گلوله قرار گرفت، که دستگاههای مربوط باید این دو حادثه را از نظر علت وقوع پیگیری کنند.

 

آیت الله علم الهدی افزود: اینکه یک پاکبان زحمتکش را در روز روشن از دو سوی خیابان هدف گلوله قرار دهند، مساله ساده ای نیست و باید مساله بررسی شود، عاملان این نوع حوادث شهر را هدف قرار داده اند.

 

وی همچنین با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: راهپیمایی اخیر روز جهانی قدس ثابت کرد امت اسلامی پای کار مقاومت است و این حرکت نافذ در پهنه امت اسلامی، مورد توجه مسلمانان قرار گرفته است.

 

امام جمعه مشهد همچنین به برخی گرانی ها، که علیرغم ثبات نرخ ارز در کشور وجود دارد، اشاره و بیان کرد: این گرانی ها هیچ ارتباطی به تحریم ندارد و برخی عناصر سودجو می خواهند از این موقعیت اقتصادی سوءاستفاده کنند و یک مشت افراد دلال و احتکار کننده، که از هیچ جنایتی فروگذار نیستند، عامل این گرانی ها هستند.

 

آیت الله علم الهدی گفت: سر جای خود نشاندن این عناصر سودجو برای این نظام مقتدر، کار سختی نیست و باید این مساله از سوی مسوولان پیگیری شود.

 

خطیب جمعه مشهد همچنین با انتقاد از برخی مظاهر بدحجابی، خواستار احساس مسوولیت همه آحاد جامعه در این خصوص شد و گفت: اگر جریان بدحجابی در جامعه شروع شود نحسی آن گریبان همه را می گیرد، فریضه امر به معروف فقط به ماموران و دادگاه و حکومت مربوط نمی شود، بلکه احیای این فریضه بر آحاد مردم واجب است.

 

وی همچنین عید فطر را روز مغفرت و بخشش دانست و گفت: در خانه خداوند همیشه بر روی بندگان باز است و بنده می تواند در طول زندگی به آن اتکا داشته باشد، امروز نیز اختصاصا به فرمان پرودگار روز آشنایی و آشتی با خداست.

 

امام جمعه مشهد عید فطر را روز نجات از سرگردانی دانست و گفت: حتی اگر با خدا جدایی داشته ایم، خدا ما را در این ماه بخشیده است و اکنون با خدا آشتی کرده ایم، لذا امروز برای همگان عید است.

 

حرم مطهر رضوی مملو از نمازگزاران/ استفاده خودجوش از ماسک بهداشتی

 

نماز عید سعید فطر ساعت ۶:۵۰ دقیقه در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی به امامت آیت الله علم الهدی اقامه شد و علاوه بر همه رواقها، در صحن های حرم مطهر رضوی، که پیش تر مفروش گردیده بود، با حضور نمازگزاران برپا شد.

 

در آغاز اقامه نماز به دلیل پرشدن صحن‌ها، خادمان حرم رضوی در برخی ورودی های حرم از ورود نمازگزاران جلوگیری کرده لذا فضای روبروی دروازه های بازرسی مفروش شده و مردم نماز خود را در فضای بیرون حرم با اتصال به جمع نمازگزاران اقامه کردند.

 

نوجوانان و جوانان دست کم نیمی از جمعیت نمازگزار را تشکیل می دادند و حدود ۶۰ درصد حاضران در آیین نماز عید فطر بدون تاکید و اجبار خادمان حرم رضوی، پیش از ورود به حرم رضوی از ماسک بهداشتی استفاده کرده بودند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار