خبر جدید از کابینه رئیسی؛ وزرا زیر تیغ نظارت تیم ارزیابی کننده!

مثلث آنلاین نوشت :حسین سبحانی‌نیا گفت:آقای رئیسی تیمی را مشخص کرده تا کار وزرا را ارزیابی کنند و بعد نسبت به ترکیب آینده کابینه تصمیم‌گیری کند.

خبر جدید از کابینه رئیسی؛ وزرا زیر تیغ نظارت تیم ارزیابی کننده!

به گزارش زنهار، در پی وضعیت نه‌چندان مساعد اقتصادی، چندی است سخن از استیضاح وزرا مطرح است اما متعاقب این موضوع یک پرسش اساسی به وجود می‌آید؛ آنکه آیا در شرایط کنونی استیضاح به صلاح است یا خیر؟

 

حسین سبحانی‌نیا، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «مدتی است که بحث استیضاح برخی از وزرا مطرح است و مسائلی کانند خودرو، کار، تورم و امثال اینها باعث شده است که نمایندگان به فکر استیضاح برخی از وزرا بیفتند. برخی رسانه‌ها هم برای جذب مخاطب تیترهایی می‌زنند که گویی همین حالا استیضاح انجام شده در صورتی که معاون رئیس‌جمهور گفت بحث استیضاح مطرح نیست. معمولا با امضای ۱۰نماینده طرح استیضاح به هیئت رئیسه می‌رود که این در صورتی است که امضاها به قوت خود باقی باشند تا هیئت رئیسه اعلام وصول کند که گویا تعدادی از امضا پس گرفته شده است».

 

او ادامه داد: «مقاومتی که در هیئت‌رئیسه وجود دارد شاید به این دلیل باشد که احساس می‌کنند اکنون زمان مناسبی برای استیضاح یا قضاوت درباره عملکرد یک وزیر نیست و می‌خواهند حداقل عمر فعالیت دولت به یک سال برسد تا قضاوت دقیق‌تری از عملکرد دولت داشته باشند».

 

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «این نماینده‌ای که طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور را مطرح کرد شاید برای ثبت در تاریخ این کار را کرد شاید هم به نوعی می‌خواست خود را مطرح کند. به هر حال همه می‌دانند که عنوان‌کردن عدم کفایت منصفانه نیست زیرا هنوز یک سال هم از شروع به کار آقای رئیسی نگذشته است». او همچنین مطرح کرد: «آقای رئیسی تیمی را مشخص کرده تا کار وزرا را ارزیابی کنند و بعد نسبت به ترکیب آینده کابینه تصمیم‌گیری کند».

 

سبحانی‌نیا در پایان درباره اصل حضور محسن رضایی در دولت گفت: «به هر حال آقای رئیسی تصورش این بود که آقای رضایی می‌تواند کمک‌حال دولت باشد. آقای رضایی آمد و سعی کرد کاری بکند اما برایش سنگین بود در تیمی کار کند که افرادش اقتصادی نیستند. او به دلیل فداکاری‌اش به دولت آمد وگرنه اصل حضورش در دولت چندان منطقی نبود».

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار