الکاظمی یک انگلیسی را اعدام می‌کند؟

یک بریتانیایی در پایان ماه مارس در فرودگاه بغداد با قطعات سفال عتیقه بازداشت شد. به نوشته خبرگزاری فرانسه درصورت محکومیت جیمز فیتون، زمین شناس ۶۶ ساله ممکن است براساس قوانین عراق خطر مجازات اعدام را داشته باشد.

الکاظمی یک انگلیسی را اعدام می‌کند؟

به گزارش زنهار، یک بریتانیایی در پایان ماه مارس در فرودگاه بغداد با قطعات سفال عتیقه بازداشت شد. به نوشته خبرگزاری فرانسه درصورت محکومیت جیمز فیتون، زمین شناس ۶۶ ساله ممکن است براساس قوانین عراق خطر مجازات اعدام را داشته باشد.

جیمز فیتون با یک تور گردشگری در ۱۴ اسفند وارد عراق شده و قرار بوده ۲۹ اسفند از بغداد به محل سکونتش در مالزی برود.

به گفته خانواده اش، درحین جستجوی چمدان او، ماموران گمرک در فرودگاه با "تکه های سنگ و سفال شکسته" مواجه شدند که جیمز فیتون در "اریدو" یکی از شهرهای باستانی سومری در جنوب عراق برداشته.

همچنین داماد وی گفته جیمز فیتون می خواسته این قطعات را به عنوان "سوغات" بیاورد و راهنماهایش به وی گفته بودند که این قطعات بی ارزش هستند.

مدیر شورای آثار باستانی عراق گفته جیمز فیتون با دراختیار داشتن "قطعه های مختلف از سایت های باستان شناسی" دستگیر شده است.

سفارت بریتانیا در بغداد بدون جزئیات بیشتر "حمایت کنسولی از یک بریتانیایی در عراق" را تایید و اطمینان داده با مقامات محلی در تماس است.

پس از دهه ها درگیری و غارت، عراق به روی گردشگری جهان باز می شود و با وجود زیرساخت های گردشگری تقریبا ناموجود پذیرای مسافران غربی است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار