هلند به کشور‌های اسلامی پیوست؟/ اقدام بی‌سابقه هلندی‌ها در برابر قرآن

گروهی از جوانان شیعه هلند در واکنش به سوزاندن کلام‌الله مجید در سوئد، برای مخاطبان اروپایی روز(یکشنبه) در شهر لاهه نمایشگاه قرآن کریم برپا کردند.

هلند به کشور‌های اسلامی پیوست؟/ اقدام بی‌سابقه هلندی‌ها در برابر قرآن

به گزارش زنهار، این نمایشگاه که در فرهنگی‌ترین منطقه شهر، در محوطه بین کتابخانه مرکزی لاهه، مرکز همایش‌های شهر و خانه سینمای لاهه برپا شد، با استقبال قابل توجه عابران همراه بود.

 

در این رویداد فرهنگی، در راستای پاسداشت و معرفی کتاب آسمانی قرآن کریم، ترجمه آیاتی از کلام الله مجید به زبان هلندی و انگلیسی همراه با تصاویری به نمایش درآمد.

 

همچنین ضمن پخش نوای دلنشین قرآن، توضیحاتی درباره ماهیت و پیام های قرآنی به صورت فردی برای بازدیدکنندگان ارائه شد.

 

راسموس پالودن رهبر یک فرقه راستگرای افراطی و هواداران وی در شهر لینکوپینگ سوئد ۲۶ فروردین‌ماه یک جلد قرآن کریم را به آتش کشیدند که به‌دنبال آن و بی‌حرمتی و جسارت نسبت به قرآن شهر مالمو در این کشور را ناآرام کرد. اقدامی که منجر به اعتراض در سوئد و شماری از کشورهای اسلامی شده است.

 

در پی این اقدام کاردار سوئد در تهران در غیاب سفیر آن کشور روز یکشنبه از سوی رییس اداره سوم غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام موهن که متاسفانه به بهانه آزادی بیان با حمایت پلیس سوئد صورت گرفت، به وی ابلاغ شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار