پاسخ تند فرمانده سپاه به دشمنان

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه خلیج فارس تا ابد خلیج فارس خواهد ماند، گفت: کشورهای منطقه می‌توانند امنیت این منطقه حساس را برقرار کنند و اصلا نیازی به حضور کشورهای بیگانه نیست و بارها پیام صلح و دوستی را به همسایگان جنوبی اعلام نمودیم که قادر هستیم امنیت این منطقه را برقرار بکنیم و حضور بیگانگان در این منطقه اصلا توجیهی ندارد و قطعا حضور آنان موجب نا امنی است.

پاسخ تند فرمانده سپاه به دشمنان

به گزارش زنهار از سپاه نیوز؛ سردار دریادار تنگسیری در گفتگویی به مناسبت روز ملی «خلیج فارس» گفت: نام «خلیج‌فارس» در قدیم الایام با نام‌های مختلف «سینوس پارتیکوس» ، «پرشین گلف» ، «بحرالفارسی» ، استفاده می شده و اینها نام هایی بوده که به «خلیج فارس» می گفتند و از قدیم الایام، امکان حضور بیگانگان در این منطقه بوده و شما اگر تاریخ را ورق بزنید در سال ۱۵۰۸ میلادی که پرتغالی‌ها به خلیج‌فارس آمدند و ابتدا به جاسک رفتند و بعد به بندرعباس آمدند (که در قدیم نامش «گمبرون» بوده) و از «گمبرون» به جزیره «جرون» که همان جزیره هرمز است آنجا مستقر شدند و قلعه ای در آنجا ساختند که ساخت آن قلعه ۳۵ سال طول کشیده و بعد قلعه دوم که در جزیره لارک و بعد قلعه سوم که در جزیره قشم بود ساختند، در واقع با ساخت این سه قلعه یک مثلث امنیتی و حفاظتی را برای خود تشکیل می‌دادند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: با این فرض، پرتغالی ها در خلیج فارس حضور پیدا می‌کنند و ۱۱۷ سال در این منطقه حساس باقی می مانند در آن زمان نه نفت بوده و نه گاز، سپس در سال ۱۶۲۲ میلادی امامقلی خان، در زمان شاه‌عباس صفوی این منطقه را از پرتغالی‌ها پس می گیرد و انگلیسی‌ها در این منطقه حضور می یابند.

وی ادامه داد: انگلیسی ها از قرن ۱۶ تا ۱۹ میلادی در این منطقه می مانند و بعد از آنها امریکایی ها برای چپاول نفت این منطقه به این‌ جا آمدند.  

 

تنگسیری تصریح کرد: حضور بیگانگان در این منطقه نشان از اهمیت و حساسیت بالای منطقه مهم خلیج فارس است، امروز خلیج فارس یک منطقه بسیار حساس و دارای انرژی بسیار بالای گاز، نفت و صنعت ماهی گیری است.

 

سردار تنگسیری با مهم دانستن صنعت گردشگری، توریسم و رونق اقتصاد دریا پایه با توجه به جزایر متعدد در این منطقه افزود: ثبات امنیت، جزایر و سواحل زیبا، منابع عظیم انرژی، فراوانی و تنوع صید آبزیان می تواند  بهره وری بالا و اقتصاد دریا پایه را رونق فوق العاده ای ببخشد و به همین خاطر این منطقه همیشه مهم و حساس بوده است، ما ۱۹ جزیره مهم در عمق آب های خلیج فارس داریم که جزو جزایر راهبردی ما هستند و حضور بیگانگان در این منطقه نشان دهنده ی اهمیت همین موضوع است.

 

سردار تنگسیری با ایرانی دانستن این منطقه گفت: خلیج فارس از قدیم خلیج فارس بوده چون کل این منطقه به دست ایرانیان بوده اما الان هم اعتقاد داریم بر اینکه نام این منطقه «خلیج فارس» است و الآن در حاشیه جنوبی خلیج فارس ، کشور های عربی هستند و ایران اسلامی که ۱۳۵۷ کیلومتر مرز آبی دارد در این منطقه حساس حضور دارند.   

 

دریادار تنگسیری گفت: ما معتقدیم که کشورهای منطقه می‌توانند امنیت این منطقه حساس را برقرار کنند و اصلا نیازی به حضور کشورهای بیگانه نیست و بارها پیام صلح و دوستی را به همسایگان جنوبی اعلام نمودیم که قادر هستیم امنیت این منطقه را برقرار بکنیم و حضور بیگانگان در این منطقه اصلا توجیهی ندارد و قطعا حضور آنان موجب نا امنی است. پس متوسل شدن به دشمنان اسلام و ملت‌ها در این منطقه مثل رژیم صهیونیستی کودک کش و آوردن اینها به این منطقه، پیام خوبی را منتقل نمی کند . بنابراین درست نیست همسایه هایی که دارند در این منطقه زندگی می کنند دشمنی، فتنه انگیزی و نفاق را در این منطقه بگمارند و مستقر نمایند لذا ما اعلام کردیم که کشور های این منطقه قادر هستند امنیت آن را برقرار نمایند.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: امریکایی ها و کشور های فرامنطقه‌ای در این منطقه جایگاهی ندارند رژیم اشغالگران قدس قطعا در این منطقه جایگاهی نخواهد داشت و ما تا یک حدی می توانیم تحمل کنیم و اگر صبر ما تمام شود قطعا آن موقع ما هشدار جدی می‌دهیم به هر کس و هر کشوری که تلاش کند برای منافع ما در خلیج‌فارس مشکلی ایجاد بکند پاسخ ما قاطع و پشیمان کننده خواهد بود.

سردار تنگسیری افزود: امروز نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس کاملاً سیادت و حضور دارد از تنگه هرمز تا شمال خلیج فارس در حیطه مسئولیتی این نیرو است و بصورت شبانه‌روزی حضور فعال و مؤثر داریم و با اشراف کامل اطلاعاتی، تمام حرکات و تحرکات بیگانگان را در منطقه رصد می کنیم و تا کنون اجازه نداده ایم و نخواهیم داد که در آبهای جمهوری اسلامی، آبهای سرزمینی و حتی آب هایی که تحت نظارت ما هستند مثل فلات قاره، نیروهای بیگانه حضور پیدا بکنند.

 

دریادار تنگسیری ادامه داد: نیروی دریایی سپاه از سال۹۲ راهیان نور دریایی را برای آشنایی مردم عزیزمان بخصوص جوانان رشید مملکت اسلامی مان با دریا و قابلیت هایی که در عرصه خلیج فارس و جزایر وجود دارد راه اندازی نمود و ان شاءالله این راه ادامه دارد و ما درخواست می کنیم جوانان عزیز ما بیآیند و با این جزایر و ظرفیت های عظیم درخلیج فارس و این منطقه راهبردی بیشتر آشنا بشوند.

 

سردار تنگسیری با مهم دانستن عنوان «خلیج فارس» گفت: اینجا «خلیج فارس» است و هیچکس نمی تواند اسم جعلی روی این موقعیت بگذارد و جوانان ما ان شاءالله باید این میراث گرانبها را که از گذشتگان به ما رسیده است را خوب حفظ کنند و به آیندگان منتقل نمایند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار