خبر خوش الکاظمی برای ایران!

نخست‌وزیر عراق با اشاره به اینکه گشایش واقعی در روابط میان کشورهای منطقه به وجود آمده است تاکید کرد: مطمئن هستیم که توافق میان ایران و عربستان نزدیک است.

خبر خوش الکاظمی برای ایران!

به گزارش زنهار، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با نشریه الصباح در پاسخ به سوالی درخصوص تحولات گفت‌وگوهای تهران و ریاض و اینکه آیا این مذاکرات ادامه خواهد داشت، گفت: عراق در تحقق تفاهمات میان کشورهای منطقه و تحقق ثبات منطقه‌ای منافع مستقیم دارد.

وی تاکید کرد: ما به دلیل اینکه روابط خوبی با دو کشور و طرف های مختلف منطقه ای و بین المللی داریم، توانستیم که فضای گفت‌وگوهای مثبتی در خاک عراق ایجاد کنیم که بسیاری از آن ها اعلام نشده است.

الکاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: برادرانمان در عربستان و جمهوری اسلامی در پرونده مذاکرات با مسئولیت بالا و براساس نیازهای کنونی منطقه تعامل می کنند و ما مطمئن هستیم که ان شاءالله تفاهم نزدیک است و گشایش واقعی و گسترده ای در روابط تمام کشورهای منطقه به وجود خواهد آمد.

نخست وزیر عراق همچنین گفت، این باور بوجود آمده است که نگاه ها به منطقه باید به صورت منافع متقابل باشد و برای ایجاد اقتصاد خوب و رسیدن به پیشرفت های جهانی ابتدا باید مشکلات و بحران های منطقه حل شود.

به گزارش ایسنا، فواد حسین، وزیر خارجه عراق اخیرا در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که دیدار اخیر ایران و عربستان در بغداد در سطح امنیتی و با حضور مقامات بلندپایه برگزار شد.

وی گفت: دو طرف سعودی و ایرانی بر سر یک یادداشت تفاهم 10 بندی به توافق رسیدند. آن ها توافق کردند که دور بعدی مذاکرات در سطح دیپلماتیک برگزار شود. در این مذاکرات به موضوع تداوم آتش بس در یمن پرداخته شد.

فواد حسین پیش از این نیز گفته بود: دور پنجم مذاکرات میان ریاض و تهران در بغداد در فضای مثبتی برگزار شد. بغداد میزبان دور ششم مذاکرات ایرانی- سعودی نیز خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرده بود که عراق تمام تلاش های خود را به کار خواهد گرفت تا فرصت مناسب برای ایجاد تفاهم میان ایران و عربستان را فراهم کند.

پیش تر یک منبع عراقی اعلام کرده بود که در نشست دو هیات امنیتی ایران و عربستان در بغداد مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و معاون مشاور امنیت ملی ایران و رئیس سرویس اطلاعات عربستان حضور داشتند.

وی گفت: دو طرف در این نشست توافق کردند که به نشست های امنیتی پایان دهند و به مذاکرات دیپلماتیک منتقل شوند. انتظار می رود که دور ششم مذاکرات نیز در خاک عراق برگزار شود. فضای نشست مثبت بود و دو طرف در خصوص برخی نقاط برای ایجاد فضای آرام میان تهران و ریاض به توافق رسیدند. نشست ایرانی -سعودی چند ساعات به طول انجامید و هیات ایرانی زیارت مذهبی نیز داشت اما هیات سعودی دیرتر از آن ها بغداد را ترک کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار