عراق به ایران خیانت کرد؟

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق اظهار کرد : مایه شرمساری است، در زمانه ای که شاهد انتقادات و حملات تند به عملکرد تروریستی و ضد بشری رژیم صهیونیستی حتی از سوی عناصر و شخصیت های سیاسی آزادیخواه غیر مسلمان در محافل گوناگون غربی و مجامع بین المللی هستیم، برخی حکام مسلمان، در آغوش صهیونیسم فرو می روند.

عراق به ایران خیانت کرد؟

به گزارش زنهار، متن صحبت های ایرج مسجدی در این نشست به شرح زیر است :

«برادران و خواهران گرامی، حضار عزیز:

  امروز به مناسبت آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۳ هجری قمری، بار دیگر گردهم آمده ایم تا اعلام کنیم، ماجرای فلسطین و قدس شریف، همچنان مهم ترین و زنده ترین مساله مشترک در میان امت اسلامی است.

گذشت ۷۴ سال از تاسیس رژیم صهیونیستی، هرگز نمی‌تواند خاطره تلخ دست اندازی نظام سرمایه داری ظالم وقت را به قدس شریف، پاره تن اسلام از یادها ببرد. مگر ابعاد این جنایت و ظلم تاریخی، کمتر از بعضا نسل کشی ها و کشتارهای همگانی است که یاد آنها همچنان در جهان زنده نگاه داشته می شود و دائما مسببان اولیه آنها را که حتی دیگر وجود خارجی هم ندارند، محاکمه می کنند؟ به راستی، اگر بیداری افکار عمومی ملت های مسلمان و دیگر آزادیخواهان جهان هم نبود، آیا تاکنون مساله فلسطین به واسطه معاملات و بده و بستان های رایج میان بسیاری از دولت ها که الزاما نماینده مردم شان هم به شمار نمی روند، زیر خروارها ویرانی و رسوایی های سیاسی دفن نشده بود؟

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران در سال ۱۹۷۹ و همان سال نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، به عنوان روز جهانی قدس توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) باعث شد  تا خون تازه ای در رگ های مبارزان و مجاهدان فلسطینی دویدن بگیرد و اکنون شاهدیم که این روز، در بیش از هشتاد کشور جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان، گرامی داشته شده و آرمان فلسطین فریاد می شود.

می بایست همواره به یاد داشته باشیم که چه شرایط و مقدماتی باعث دست اندازی نظام سلطه و استکبار جهانی به فلسطین و قدس شریف گردید، بی تردید از مهم ترین عوامل آن، ایجاد تفرقه و اختلاف های ساختگی میان مذاهب گوناگون اسلامی و درگیر ساختن آنها با یکدیگر بوده است. متاسفانه این شگرد، رنگ نمی بازد و دائما به اشکال گوناگون باز تولید می شود. اگر به پدیده هایی همچون تکفیر برخی مذاهب، تندروی و افراطی گری مذهبی، دامن زدن به اختلافات قومیتی و تاریخی، ایجاد بلوک بندی های سیاسی و برپایی گروهک های تروریستی طی سال های اخیر نگاهی بیاندازیم، به آسانی متوجه اهداف شوم دشمنان برای دست اندازی های بیشتر به مال و منافع مسلمانان خواهیم شد. خدای را شاکریم که به لطف بیداری اسلامی و آگاهی نسل های جدید امت اسلام، دشمنان دیگر به آسانی توان اجرای نقشه های گذشته خویش را ندارند.

سروران گرامی:

امروزه بر خلاف خواست دشمنان، شاهد رشد و گسترش اسلام خواهی در جهان هستیم. این دستآورد مبارک، قطعا نتیجه خودباوری، انگیزه، امید و مقاومتی است که در میان لایه های مردمی امت مسلمان به بار نشسته است. جلب آرای جمعیت های مسلمان حتی در کشورهای غربی، تبدیل به وزنه سیاسی مهمی گردیده که توان تغییر معادلات را دارند. رویکرد تازه ای که در میان نسل های جدید امت اسلامی برای تقویت و استحکام هویت دینی بروز نموده، اتفاق کوچکی نیست. مسلمانان در حال پی بردن به عناصر قدرت خویش اند. البته دشمن هیچگاه بیکار نبوده و نیست؛ آنها به هر حربه ای متوسل می شوند تا یاس، عقب ماندگی، خودباختگی و وابستگی را در میان امت اسلامی ترویج و القا کنند .

 مطمئنا، این رسالت ما را برای آگاهی بخشی به ویژه برای جوانان سنگین تر می سازد. هم افزایی مسلمانان بر محور اعتقادات و باورهای مشترک، از جمله قدس شریف، همواره کابوس دشمنان ما بوده است. طی چند دهه اخیر، تجربه نشان داد تمامی طرح های سازش و معاملاتی غرب بر سر مساله فلسطین از جمله معامله قرن به بن بست انجامیده است. مگر بر سر شرافت مسلمین، می توان معامله کرد؟ اقداماتی همچون عادی سازی روابط کشورهای مسلمان با رژیم صهیونیستی نیز بخش دیگری از تلاش های مذبوحانه برای گریز از کابوس اضمحلال این رژیم پوشالی است. برخی اقدامات اخیر در به اصطلاح ایجاد روابط دیپلماتیک یکی دو کشور منطقه با رژیم صهیونیستی، تحرکاتی با ماهیت معامله سیاسی است و هیچگاه مورد پذیرش ملت های آنها و دیگر ملل آزاده جهان واقع نخواهد شد، همان گونه که برخی دولت ها و شخصیت های سیاسی پیش از اینان، داغ این ننگ را بر پیشانی خود حک کردند و در نهایت، نتوانستند امیال خویش را به ملت هایشان تحمیل کنند. این بار نیز راه به جایی نخواهند برد.

به راستی مایه شرمساری است، در زمانه ای که شاهد انتقادات و حملات تند به عملکرد تروریستی و ضد بشری رژیم صهیونیستی حتی از سوی عناصر و شخصیت های سیاسی آزادیخواه غیر مسلمان در محافل گوناگون غربی و مجامع بین المللی هستیم، برخی حکام مسلمان، در آغوش صهیونیسم فرو می روند. این ذلت و ننگ تاریخی فراموش ناشدنی است. جمهوری اسلامی ایران قویا با هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف است و از همگان می خواهیم در این راستا روشنگری و آگاهی بخشی نمایند.

 همان گونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند: "تنها راه حل نجات فلسطین، پایبندی به مقاومت و حمایت از مقاومت و مبارزات ملت فلسطین است".

دوستان عزیز؛ شنیدن برخی زمزمه ها، خبر برخی نشست ها و تحریک افکنی ها برای خنثی سازی انگاره شنیع صهیونیست ها و سوق دادن دولت ها به سوی عادی سازی روابط با این رژیم مجعول، خطرناک و نیازمند هوشیاری و مراقبت فراوانی است. متاسفانه به دلیل غلبه نسبی دشمن در شبکه های اجتماعی، شاهد القای تصویر تطهیر شده و به اصطلاح صلح طلبانه ای از غاصبان فلسطین هستیم که به ویژه نسل های جوان تر ما را تهدید می نماید؛ این مهم، نیازمند توجه جدی تر یکایک ماست. امیدوارم به حول و قوه الهی، هر روز شاهد رشد و بالندگی بیشتر تمامی کشورهای اسلامی باشیم. هر گاه صدای واحد و منسجم تری در عرصه های مختلف بین المللی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از جهان اسلام شنیده شده، بی تردید رقبا و دشمنان ما حساب بیشتری روی امت اسلامی باز کرده اند و هر گاه تفرقه و تشتت آراء جایگزین آن گردیده، دسته جمعی باخته ایم.

 لازم می دانم در اینجا یاد شهیدان قدس، از شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی و سید عباس موسوی تا فرمانده بزرگ مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ شهید ابومهدی المهندس را گرامی بداریم. به امید آزادی قریب الوقوع فلسطین و قدس شریف و ان شاء الله نصرت الهی نزدیک است.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار