پوتین با این چهره فلسطینی دیدار نمی‌کند!

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) تاکید کرد، گزارشات رسانه‌ها دال بر اینکه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد در تاریخ ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) برای شرکت در رژه "روز پیروزی" به مسکو سفر کند، واقعیت ندارد.

پوتین با این چهره فلسطینی دیدار نمی‌کند!

به گزارش زنهار از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ما چنین اظهاراتی بیان نکرده‌ایم. این گزارش درست نیست.

وی افزود: درواقع روسیه هیچ‌ یک از رهبران خارجی را برای شرکت در مراسم روز پیروزی به مسکو دعوت نکرده است. حقیقت این است که این یک تاریخ سالگرد نیست. این تعطیلات ما، تعطیلات مقدس ما برای کل روسیه و کل مردم روس است. اما ما هیچ یک از رهبران خارجی را دعوت نکرده‌ایم. ما حتی انتظار سفر الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس را نیز نداریم.  

وی درباره دعوت از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای نشست گروه ۲۰ گفت:‌ روسیه برای نشست گروه ۲۰ که در ماه نوامبر در استان بالی اندونزی برگزار خواهد شد، آماده می‌شود اما صحبت درباره روش‌های آمادگی بسیار زود است.

پسکوف در بخش دیگری از سخنانش گفت: اوضاع اوکراین احتمالا یکی از موضوعات مطرح در برنامه نشست قریب‌الوقوع سازمان پیمان امنیت جمعی خواهد بود.

وی افزود: اگرچه این یک نشست سالانه خواهد بود اما بدون شک بحث‌های اساسی و تبادل نظر نیز وجود خواهد داشت. و به همین خاطر به احتمال زیاد در این نشست موضوع اوکراین نیز مطرح خواهد شد.  

پسکوف همچنین گفت: قانون آمریکا که اجازه انتقال اموال مصادره شده خارجی‌ها به اوکراین را می‌دهد، نقض فاحش اصول حقوقی و سلب مالکیت خصوصی است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که به دولت واشنگتن اجازه می‌دهد اموال متعلق به افراد خارجی مرتبط با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را مصادره و آنها را به اوکراین بدهد.

پسکوف گفت: این یک روند بسیار خطرناک که تحریف فاحش تمامی اصول حقوقی و به طور کلی نقض تمامی متون حقوقی محسوب می‌شود. این چیزی جز سلب مالکیت خصوصی و تلاش برای مشروعیت بخشیدن به این سلب مالکیت نیست. 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار