برگزاری نشست خبری مشترک سفرای کشورهای اسلامی در یک کشور غیراسلامی

در آستانه روز قدس سفرای کشورهای اسلامی مستقر در روسیه با حضور در نشست مشترک خبری با موضوع «قدس، قلب جهان اسلام» دیدگاه‌های خود را درباره جنایات صهیونیست‌ها و ضرورت اتحاد دنیای اسلام در برابر اشغالگران بیان کردند .

برگزاری نشست خبری مشترک سفرای کشورهای اسلامی در یک کشور غیراسلامی

به گزارش زنهار، در این نشست خبری که همچون چند سال گذشته به میزبانی خبرگزاری ریانووستی روسیه برگزار شد، «کاظم جلالی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه ، «عبدالحفیظ نوفال»، سفیر فلسطین، «ریاض حداد»، سفیر سوریه ، «عبدالرحمن الحسینی»، سفیر عراق ، «روشن آبیاسوف»، معاون مفتی اعظم مسلمانان روسیه و «سرگئی بابورین»، رئیس جنبش رهایی قدس حضور داشتند . 

شرکت کنندگان در آغاز این نشست خبری با تمجید از ابتکار تاریخی رهبرکبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به عنوان روز قدس، خواهان وحدت و یکپارچگی مسلمانان و آزادی خواهان جهان برای مقابله با جنایات اشغالگران و کمک به ملت مظلوم فلسطین شدند.

جلالی در نشست خبری «قدس، قلب جهان اسلام» با تشریح اقدامات رژیم غاصب اسرائیل در طول هفت دهه اشغال گفت: امام راحل امت به درستی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نام گذاردند تا آرمان قدس شریف به فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، تنها راه دمکراتیک برای حل مسئله فلسطین را بازگشت همه آوارگان فلسطینی و برگزاری یک همه‌پرسی با حضور همه ساکنان واقعی سرزمین فلسطین می‌دانند تا درباره آینده کشور خود ابراز عقیده کنند. 

 

جلالی به نقشه‌های شوم آمریکا و رژیم جنایتکار صهیونیستی اشاره کرد و گفت: هفت دهه مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر صهیونیست‌ها، بیانگر آن است که حق بر باطل پیروز خواهد شد.

وی با اشاره به اوضاع کنونی فلسطین و جنایات وحشیانه و مداوم غاصبان صهیونیست اظهار کرد: تجربه تاریخی به همه جهانیان نشان داد که تنها راه ، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و جنایت صهیونیست‌ها و حامیان این رژیم جعلی ، از جمله آمریکاست.

سفیر فلسطین در روسیه نیز در این نشست ،نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) را اصلی‌ترین عامل زنده ماندن مسئله فلسطین برشمرد و گفت: اگر حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران نبود ، دهه‌ها پیش موضوع فلسطین برای همیشه به فراموشی سپرده شده بود.

سفرای عراق و سوریه در روسیه نیز در این نشست بر ضرورت حمایت از مبارزان فلسطینی در برابر رژیم تا بن‌دندان مسلح صهیونیستی تاکید کردند و از سازشکاری برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کردند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار