ناگفته‌های رئیسی از خوروسازی

رئیس جمهور گفت: در مسائل اقتصادی و عدالت هم عقب‌ماندگی داریم که باید آنها را جبران کنیم.

ناگفته‌های رئیسی از خوروسازی

به گزارش زنهار، سیدابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان‌، علماء‌، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی با بیان اینکه قزوین از تاریخ و تمدنی غنی و مردمی دین‌مدار برخوردار است، اظهار داشت: چهره‌های علمی، فقهی‌، فلاسفه و حکمای برجسته جلوه‌هایی از تمدن و تاریخ غنی و قریب به ۳ هزار شهید استان مایه افتخار فرهنگی استان قزوین هستند.

رئیس جمهور با اشاره ظرفیت‌های بی‌شمار استان قزوین برای توسعه و تعالی، افزود: دشت پهناور و حاصل‌خیز قزوین یکی از ظرفیت‌های مهم استان است که حتما باید کاری دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری برای استفاده مناسب‌تر از ظرفیت این دشت انجام شود.

رئیسی حضور صنایع مختلف در قزوین را دیگر مزیت مهم این استان برشمرد و اظهار داشت: در گسترش و تقویت صنایع نیز باید با محوریت دانش و فناوری‌های نوین عمل کنیم.

آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنان خود موضوع آسیب‌های اجتماعی را جزو دغدغه‌های مردم متدین قزوین دانست و گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی هم مردم عزیز استان قزوین را رنج می‌دهد و هم زیبنده استان نیست. عمیقا باور دارم که آسیب‌های اجتماعی را با همکاری خود مردم می‌شود کاهش داد و رفع کرد. اساسا مردمی‌سازی دولت یعنی همین که در حوزه‌های مختلف از ظرفیت‌های خود مردم استفاده شود. اگر در دفاع مقدس پیروز شدیم، اگر در عرصه‌های مختلفی جمهوری اسلامی پیش رفته و... دلیل آن حضور مردم بوده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کارگزاران دولت شبانه‌روز به دنبال رفع کاستی‌ها و مشکلات کشور هستند، گفت:‌ همانگونه که برخی از سخنرانان در این نشست گفتند،‌ بعضی از مشکلات و مسایل ما، ‌مسایلی است که مربوط به امروز نیست و ناشی از آن است که در زمان مناسب اقدام شایسته و بایسته درباره آنها انجام نشده است. در مسایل اقتصادی عقب‌ماندگی و در اجرای عدالت عقب‌ماندگی جدی داریم.

رئیسی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به خوبی موفقیت‌ها و وضعیت موجود و وضعیت مطلوب را تبیین کرده‌اند، افزود: در برخی عرصه‌ها مثل صنایع نظامی و هسته‌ای با وجود تهدیدها و تحریم‌های سنگین‌تر، توفیقات بیشتری داشته‌ایم اما در صنایعی مثل خودروسازی به آن میزان موفقیت نداشته‌ایم. حتما باید دستاوردهای علمی و فنی صنایع نظامی و هسته‌ای کشور به عرصه صنایع خودروسازی سرریز شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: دولت این کار را شروع کرده تا بتوانیم در مدتی کوتاه با استفاده از توان فرهیختگان آن دسته از عقب‌ماندگی‌هایی که مردم و کشور را رنج می‌دهد، جبران کنیم. به عنوان مثال در حوزه مسکن‌سازی برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکن برنامه‌ریزی شده است و اگر این کار را نکنیم عقب‌ماندگی‌ها جبران نمی‌شود.

رئیسی درباره شعار امسال تصریح کرد: امروز تولید نیاز جدی کشور است. همه باید نسبت به تولید حساس باشیم. تولید با صفاتی که رهبری فرمودند؛ یعنی تولید اشتغال‌آفرین و دانش بنیان. معنای این حرف آن است که باید دانایی‌ها را ضمیمه توانایی‌ها کنیم، این معنی دانش‌بنیان بودن است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: استان قزوین هم در کشاورزی و هم صنعت و هم در صنعت گردشگری، در همه موارد می‌تواند کار علم پایه و فناوری پایه را دنبال کند. این از مواردی است که امشب در شورای اداری بر آن تأکید خواهم کرد و بعضی از کمبودها و مسایلی که در ذهن شما می‌آید، اکثر این موارد جزو مصوبات سفر است که از طریق رسانه‌ها در جریان این اقدامات و مصوبات قرار خواهید گرفت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار