اصلاح‌طلبان در انتخابات 1402 هم شرکت نمی‌کنند؟

ایلنا نوشت : دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت : مسئولان نهادهای نظارتی و کسانی که به حق یا نا حق فضای انتخابات را محدود می‌کنند باید متوجه شده باشند که چندصدایی و استفاده از همه ظرفیت‌های منابع انسانی کشور برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی و افزایش رفاه مردم کارسازتر از تک‌صدایی است.

اصلاح‌طلبان در انتخابات 1402 هم شرکت نمی‌کنند؟

به گزارش زنهار،حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که با توجه به زمان باقی مانده تا انتخابات مجلس، اصلاح طلبان باید چه برنامه‌ها و اهدافی را باید در اولویت قرار دهند تا بتوانند حضور موفقی در انتخابات آینده داشته باشند گفت:‌ اولین مسئله برای اصلاح طلبان، حفظ انسجامی است که خوشبختانه در قالب جبهه اصلاحات وجود دارد و این موضوع لازمه هر حرکت موفق سیاسی در آینده است. وقتی می‌گوییم انسجام، مقصود آن نیست که به چند صدایی در درون جبهه اصلاحات بی توجه باشیم. باید همه نظرات در محیط کاملا دوستانه با هدف کشف بهترین راه‌حل‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته تا جبهه اصلاحات با خروجی واحد در انتخابات آینده ظاهر شود. این مسئله باید مورد توجه اصلاح طلبان قرار بگیرد.

وی افزود: مسئله دوم مربوط به آینده ایران است. اصلاح طلبان باید برای خروج کشور و مردم از مشکلات فعلی با نگاه اولویت‌دار به مسائل اقتصادی،‌ برنامه اقتصادی مشخصی داشته باشند و بتوانند این برنامه را به نهادهای حاکمیتی و مردم ارائه کنند. داشتن برنامه روشن می‌تواند بر موقعیت اصلاح طلبان در نظام سیاسی و مردم تاثیر زیادی بگذارد.

مرعشی در پاسخ به این سوال که احزاب اصلاح طلب نباید از امروز کاندیداهای خود را برای انتخابات آینده مطرح کرده تا با بررسی‌های لازم به لیست جامع برسند گفت:‌ انتخاب کاندیداها مسئله فرعی نسبت به مسئله برنامه است. امروز باید بر تدوین برنامه‌هایی متمرکز شد تا بتواند به طور مشخص کشور را از تورم سنگین دور کرده، رشد اقتصادی ایجاد کند، رفاه را افزایش دهد، هزینه‌های کشور را کنترل کرده و از هدر رفتن منابع کشور جلوگیری شود. این برنامه‌هایی است که می‌تواند ارائه شود. اگر این برنامه‌ها مورد توجه مردم قرار بگیرد و فضای انتخابات گرم شود، برخی از شخصیت‌های متناسب برای اجرای آن برنامه می‌توانند توسط احزاب مورد بررسی قرار بگیرند.

مرعشی در پاسخ به این سوال که در دو انتخابات گذشته رد صلاحیت‌های گسترده‌ای درباره جریان اصلاحات اتفاق افتاد آیا نباید از امروز به فکر رایزنی با مقامات بالادستی برای تایید صلاحیت‌ها بود گفت: در حال حاضر امکان رایزنی خاصی وجود ندارد. بالاخره عده‌ای که این شیوه حذف را تبلیغ کردند، می‌گفتند اگر قوای سه‌گانه با هم هماهنگ باشند، مشکلات کشور کاهش پیدا می‌کند. حالا امروز این نطریه در حال محک خوردن است که یکصدایی نمی‌تواند دستاوردی داشته باشد. حالا فکر می‌کنم، مسئولان نهادهای نظارتی و کسانی که به حق یا نا حق فضای انتخابات را محدود می‌کنند باید متوجه شده باشند که چندصدایی و استفاده از همه ظرفیت‌های منابع انسانی کشور برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی و افزایش رفاه مردم کارسازتر از تک‌صدایی است.

وی افزود: آهسته آهسته، نتایج بسیار گران‌سنگ تک صدایی در کشور ظاهر می‌شود و ممکن است زمینه‌ها را برای تجدیدنظر در سیاست‌ها رقم بزند.

مرعشی درباره اینکه آیا حزب کارگزاران در جلسات خود در کمیسیون سیاسی تصمیمات جدیدی گرفته است یا خیر گفت: در انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ای را در فضای انتخابات و بعد از آن ارائه کردیم که بازخوردهایی داشتیم که در نهایت آن را به روز می‌کنیم تا بتوانیم آن برنامه را که برنامه جامعی برای آینده ایران است، برای انتخابات مجلس ارائه کنیم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار