معاون رئیس‌جمهور کرونا گرفت!

«مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا» چند روز پیش اعلام کرده بود که واریانت فرعی جدیدی از ویروس کرونای «اومیکرون» در حال افزایش در آمریکاست.

معاون رئیس‌جمهور کرونا گرفت!

به گزارش زنهار؛ کاخ سفید روز سه‌شنبه خبر داد تست ابتلا به کرونای «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا مثبت اعلام شده است.

سه هفته پیش نیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حالی که خود را برای سفر به تایوان آماده می‌کرد به کرونا مبتلا شد.

«مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا» چند روز پیش اعلام کرده بود که واریانت فرعی جدیدی از ویروس کرونای «اومیکرون» در حال افزایش در آمریکا است.

این واریانت فرعی که «BA.2.12.1» نامگذاری شده یکی از گونه‌های نسخه BA.2 اومیکرون است. نسخه BA.2 در حال حاضر واریانت غالب در ایالات متحده است، اما در حال حاضر از هر ۵ مبتلا به این نسخه در سراسر آمریکا، یک نفر آنها را مبتلایان BA.2.12.1 تشکیل می‌دهد.

متخصصان سلامت در آمریکا می‌گویند واریانت فرعی جدید اومیکرون ۲۳ تا ۲۷ درصد قابلیت سرایت بیشتری نسبت به BA.2 دارد. خود نسخه BA.2 نسبت به واریانت اصلی اومیکرون سرایت‌پذیری بیشتری داشت. با وجود این، در حال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر اینکه BA.2.12.1 باعث ایجاد بیماری‌های شدیدتر در مبتلایان می‌شود وجود ندارد.

از زمان آغاز ثبت آمارهای مربوط به کرونا مجموعاً بیش از 82 میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از ۱ میلیون نفر جانشان را از دست داده‌اند.

آمریکا، بدون تعدیل اثرات جمعیتی، از لحاظ میزان ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در صدر جدول کشورها در دنیا قرار دارد. بعد از این کشور، هند، برزیل، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، کره جنوبی، ایتالیا و ترکیه در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفته‌اند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار