قرائتی ، خطاب به طلاب غیرایرانی : ممکن است، عده ای به شما جسارت کنند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت : رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی به بیان اعمالی که گناهان صغیره را به کبیره تبدیل می‌کنند، پرداخت.

قرائتی ، خطاب به طلاب غیرایرانی : ممکن است، عده ای به شما جسارت کنند

به گزارش زنهار، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی گفت: برخی از اعمال هستند که گناهان صغیره را تبدیل به گناه کبیره می‌کند، که برخی از آن‌ها خندیدن به گناه، علنی گناه کردن است؛ در همین باب، گناه با لباس روحانیت نیز هرگونه گناه صغیره و خطاهای کوچک را تبدیل به گناه کبیره می‌کند.

او گفت:در این رابطه در آیه ۳۰ سوره احزاب خطاب به زنان پیامبر آمده است: «یَا نِسَاءَ النَّبِیِّ مَنْ یَأْتِ مِنْکُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُبَیِّنَةٍ یُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَیْنِ ۚ وَکَانَ ذَٰلِکَ عَلَی اللَّهِ یَسِیرًا»،‌ای زنان پیغمبر، از شما هر که به کار ناروای آشکاری دانسته اقدام کند او را دو برابر دیگران عذاب کنند و این بر خدا سهل و آسان است؛ لذا این لباس مسئولیت دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: مسیرتان مسیر درستی است و در این بین ممکن است، یک عده به شما جسارت کنند، ولی از طرفی مردم هم احترام شما، لباس شما و کسوتتان را دارند.

او گفت:در قرآن کریم آمده است به پیامبر اینگونه توهین می‌کردند؛ انک لمجنون، و با توجه به اینکه جمله اسمیه است، با انّ، ک و ل شروع شده است. یعنی حتما، حتما، حتما دیوانه‌ای. در حالی که کجای دنیا دیده‌اید به یک روحانی سه بار پشت سر هم بگویند تو حتما حتما حتما دیوانه‌ای.

استاد قرآن کریم می گوید: عاقبت به خیری به مدرک و مدارج تحصیلی نیست، بلکه عاقبت به خیری در انجام کار برای خداست و طبق فرموده حضرت رضا (ع)، علم واقعی در قرآن است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار