یک کشته حاصل تیراندازی به یک سفارتخانه!

پلیس واشنگتن اعلام کرد نیروهای سرویس مخفی آمریکا فردی را که قصد داشت وارد محل سکونت سفیر کشور پرو در واشنگتن شود، به ضرب گلوله کشتند.

یک کشته حاصل تیراندازی به یک سفارتخانه!

به گزارش زنهار؛ رابرت کانتی، رئیس پلیس واشنگتن به خبرنگاران گفت دو مامور مخفی ابتدا سعی کردند با شوکر (تیزر) فرد مهاجم به محل سکونت سفیر پرو در واشنگتن را متوقف کنند.

وی ادامه داد: این فرد مشغول شکستن شیشه‌ها بود و سعی داشت وارد محل سکونت سفیر پرو در واشنگتن شود.

«هوگو دی زلا مارتینز» از سال ۲۰۱۹ سفیر پرو در واشنگتن است.

سرویس مخفی آمریکا در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: فردی را که قصد داشت وارد محل سکونت سفیر پرو در کوچه ۳۰۰۰ خیابان گریسون در واشنگتن شود ، به ضرب گلوله متوقف کرده است.

این تیراندازی نزدیک ساعت ۸ صبح به وقت محلی رخ داده است.

پلیس آمریکا هنوز جزئیات بیشتری درباره این تیراندازی و انگیزه مهاجم منتشر نکرده است.

با گذشت یک سال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین‌المللی که گریبانگیر دولت او است، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام‌گسیخته خشونت‌های مرگبار و مسلحانه به عنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می‌گویند و اذعان دارند که این دست خشونت‌ها در آمریکا از کنترل خارج شده است.

 

فشارها بر دولت آمریکا جهت مقابله با خشونت‌های مسلحانه و قتل با سلاح گرم در این کشور، سرانجام جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده را وادار کرد تولید سلاح‌های ثبت نشده در این کشور را ممنوع اعلام کند. اسلحه‌های ثبت نشده به صورت خصوصی در آمریکا تولید می‌شوند و در پایگاه‌های دولتی ثبت نشده یا شماره سریال ندارند.

قانون جدید، کیت‌های موسوم به «بخرید، بسازید و شلیک کنید» را ممنوع می‌کند. افراد می‌توانند بدون بررسی سوابق این کیت‌ها را به صورت اینترنتی یا در فروشگاه‌ها در آمریکا خریداری کنند.

به گفته مقامات ارشد دولتی آمریکا، کسانی که این کیت‌ها را خریداری می‌کنند می‌توانند ظرف ۳۰ دقیقه یک سلاح بسازند. قانون جدید تصریح می‌کند چنین کیت‌هایی طبق قانون کنترل اسلحه به عنوان «سلاح‌های گرم» شناسایی می‌شوند و در نتیجه، تولیدکنندگان تجاری آنها باید مجوز داشته باشند، شماره سریال‌ بر روی آنها درج کنند و سوابق خریدار را قبل از فروش این کیت‌ها بررسی کنند.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. این گروه غیردولتی  گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است.

این گروه گزارش داد موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته‌جمعی است که  ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

 گزارش سی‌ان‌ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی به طرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باورکردنی نیست. شمار دقیق سلاح‌هایی که در اختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیرنظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار