واکنش تند وزیر دفاع به حضور نیروهای خارجی

وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در گفتگوی تصویری بر گسترش همکاری‌های میان تهران و توکیو تأکید کردند.

واکنش تند وزیر دفاع به حضور نیروهای خارجی

به گزارش زنهار از روابط عمومی وزارت دفاع، وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در گفتگوی تصویری بر گسترش همکاری های میان تهران و توکیو تأکید کردند.

امیر سرتیپ آشتیانی در این گفتگوی تصویری با همتای ژاپنی خود ضمن تأکید بر حساسیت جایگاه و اهمیت جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در مناطق مهم ژئوپلتیکی غرب و شرق آسیا، توسعه مناسبات میان دو کشور را در چارچوب صلح و ثبات، مثبت و سازنده اعلام کرد.

وی با اشاره به دکترین و سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران، همکاری های جمعی میان کشورهای منطقه را برای تأمین و حفظ امنیت و ثبات ضروری دانست.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پس از تشریح ویژگی های مناطق مهم خلیج فارس و تنگه هرمز خصوصا از منظرراهبردی و تبیین رویکرد جمهوری اسلامی ایران بر لزوم برقراری امنیت دریانوردی توسط کشور های منطقه، حضور نیروهای خارجی را نامشروع و مخل امنیت اعلام نمود.

وزیر دفاع ژاپن" کیشی نوبوئو" نیز در این گفتگو پس از بیان نحوه فعالیت ناوگان دریایی این کشور در منطقه غرب آسیا، بر ضرورت همکاری با جمهوری اسلامی ایران در تـأمین امنیت دریانوردی تأکید کرد.

در بخش پایانی مذاکرات دو طرف راه کارهای توسعه مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

سردار قاآنی با بیان اینکه هرکجا تشخیص بدهیم برخورد جدی با صهیونیست‌ها خواهیم کرد و آن‌ها کوچکتر از آن هستند که با ما هماوردی کنند، تصریح کرد: به نابودی رژیم صهیونیستی سرعت داده می‌شود، مدارک مسلم از جنایات سعودی‌ها در یمن داریم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان کرد: البته میدان مقاومت منحصر به این محدوده نیست. مقاومت امروز در سرتاسر دنیا گسترش پیدا کرده است. هرکجا هر ظالمی متعرض ممالک اسلامی شود جوانان مسلمان انگیزه کافی را دارند و البته انقلاب اسلامی نیز بلد است به آنها راه را یاد بدهد چگونه از خود دفاع کنند.

سردار قاآنی در رابطه با مقاومت در یمن نیز گفت: آن روز که حاکم بی‌عرضه یمن با دستور عربستان سعودی جنایتکار و همکارانش کشور را گذاشت و رفت کسی نبود که کشورشان را اداره کند، جوانان انصارالله در این قریب به هشت سال، هم کشور را اداره کردند و هم در جنگ آن هم در شرایطی که بالاترین سلاح مستقیم‌زن آنها آرپی‌جی بود مقاومت کردند.

وی تاکید کرد: امروز قهرمانان یمن و فرزندان جدید انقلاب عمده سلاح‌هایی که استفاده می‌کنند را در درون کشور خود می‌سازند. موشک با برد بالای ۱۰۰۰ کیلومتر و هواپیمای بدون سرنشین با برد بالای ۱۵۰۰ کیلومتر برد می‌سازند و همه اینها را با استفاده از ابزار و امکاناتی در تونل‌ها و زیرزمین‌ها و زیر بمباران دشمن تولید می‌کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: رهبران نادان سعودی وقتی هشت سال این جنگ را با استفاده از امکانات همه دنیا ادامه داده‌اند و هرروز عقب‌تر رفته‌اند و میدان جبهه یمن جلوتر آمده است، باید انقدر فهم داشته باشند و بدانند این جنگ، جنگی نیست که حتی یک روز به نفع آنها باشد.

قاآنی متذکر شد: توصیه رهبر انقلاب انصافاً خیرخواهانه بود و اگر عقلی باشد هرچه زودتر عربستان باید این جنگ را تمام کند، یمن که چیزی برای ازدست دادن ندارد؛ سیستم آب بیمارستان‌ها و ضروری‌ترین نقاط آنها را بمباران کرده‌اید. این کار جنایتکارانی است که فرزند جنایت هستند و از جنایتکاران دیگری همچون رژیم صهیونیستی کمک می‌گیرند؛ ما مدارک مسلم و قطعی در این باره داریم و عربستان سعودی باید خجالت بکشد.

وی اظهار کرد: مقاومت در دنیا این چنین است، این پیام باید برای امریکا و استکبار جهانی باشد؛ آنها که شهید سلیمانی و دیگر شهدای عالی‌مقام جبهه مقاومت را ترور کردند و می‌خواستن خللی در این جبهه ایجاد کنند این فهم را نداشتند که هر قطره خون شهید سلیمانی مبارزان بسیاری را در دنیا به خود جذب می‌کند و این راه به حول و قوه الهی ادامه خواهد داشت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار