چه کسی اطلاعات دوربین‌های نطنز را بررسی می‌کند؟

سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین المللی در وین گفت: تا زمانی که ایران مجددا به اجرای برجام بر نگردد اطلاعات مربوطه به دوربین‌های نظارتی در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت و نزد ایران ذخیره می شود.

چه کسی اطلاعات دوربین‌های نطنز را بررسی می‌کند؟

به گزارش زنهار، محمدرضا غائبی سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین المللی در وین در پی انتشار گزارش امروز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد راستی‌آزمایی اجرای برجام اعلام داشت: این یک گزارش به‌روزرسانی فنی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه نظارت بر اجرای برجام وفق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که آخرین تحولات و همچنین اطلاعات فنی جدید در ارتباط با فعالیت های هسته‌ای ایران را به اطلاع اعضای این سازمان می‌رساند.

سرپرست نمایندگی کشورمان افزود: در این گزارش آمده است همانطور که قبلا گزارش شد ایران در ۴ آوریل به آژانس اطلاع داده است که تمامی ماشین‌های مربوط به تولید سانتریفیوژ در کرج را به نطنز منتقل نموده و همان روز بازرسان آژانس راستی آزمایی کردند که تمامی آنها غیر فعال هستند.

غائبی خاطرنشان کرد: در ۱۲ آوریل آژانس نصب دوربین‌های نظارتی خود را در نطنز به اتمام رسانده در همان روز مهر و موم از این ماشین‌ها برداشته شده و به آژانس اطلاع داده شد که این ماشین‌ها برای تولید لوله‌ها و بیلوز روتور سانتریفیوژ مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین در ۱۳ آوریل ایران به آژانس اطلاع داد که این ماشین‌ها در همان روز در این مکان جدید فعال و عملیاتی شده‌اند.

وی افزود: آژانس هیچگونه دسترسی به اطلاعات حافظه دوربین های نصب شده نداشته و تا زمانیکه ایران مجددا به اجرای برجام بر نگردد اطلاعات مربوطه در اختیار آژانس قرار نخواهد گرفت و نزد ایران ذخیره می شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار