اظهارات عجیب یک نماینده درباره نقش اسرائیل در جنگ اوکراین

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قریب ۷۰ سال است که ملت مظلوم فلسطین مورد قتل و غارت صهیونیست‌ ها قرار می گیرند و سکوت کشورهای غربی، آمریکا و رسانه های آنان در برابر جنایات اسرائیلی ها مرگبار و خفت بار است و غول های رسانه ای آنها به اشکال گوناگون در جهت پیشبرد اهداف صهیونیسم بین الملل فعالیت می کنند.

اظهارات عجیب یک نماینده درباره نقش اسرائیل در جنگ اوکراین

به گزارش زنهار، اردشیر مطهری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص  رفتار دوگانه غرب به سرکردگی آمریکا در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین و جنگ نیابتی اوکراین با روسیه، بحران سازی، فتنه انگیزی و نژادپرستی کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا و انگلیس در سراسر جهان را مورد انتقاد قرار داد و بیان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری «اوکراین هم قربانی سیاست بحران‌سازی آمریکاست.»

وی افزود: آمریکا رژیمی مافیایی و جنایتکار است که از بعد جنگ جهانی دوم پا جای پای انگلیسی ها گذاشت و با هدایت صهیونیسم بین الملل به همراه رژیم اشغالگر اسرائیل نقش اصلی را در بحران‌ های جهان دارد و همانطور که از جنگ جهانی بهره برد اکنون هم از جنگ روسیه و اوکراین منتفع می‌ شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: آمریکا با سال‌ها دخالت در امور دیگر کشورها، طمع ‌کاری، دورویی، قتل عام و غارت، نژادپرستی، فتنه‌ انگیزی و... کارنامه‌ ای سیاه از خود به جا گذاشته است و به حق از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برای همیشه در تاریخ به عنوان شیطان بزرگ لقب گرفته است.

مطهری در تشریح سیاست‌های کشتار، قتل و غارت آمریکایی ها طی ۲۵ سال گذشته در کشورهای دیگر گفت: بمباران سوریه به مدت پنج سال، بمباران سومالی به مدت ۱۵ سال، بمباران یمن به مدت ۷ سال، بمباران عراق به مدت ۱۶ سال، بمباران افغانستان به مدت ۲۱ سال از جمله جنایت هایی است که آمریکایی ها مرتکب شده اند و منجر به کشته شدن یک میلیون عراقی و ۴۰۰ هزار افغانستانی و ۳۵۰ هزار یمنی شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا و انگلیس با هدف بحران سازی، فتنه انگیزی و حفظ منافع خود، پس از جنگ جهانی دوم غده سرطانی بنام اسرائیل را در منطقه خاور میانه به عنوان قدرت دست‌ نشانده ایجاد و ملت بزرگ و تاریخی فلسطین را از خانه‌ های خود رانده و آواره نمودند.

نماینده مردم گرمسار افزود: اکنون قریب ۷۰ سال است این ملت مظلوم مورد قتل و غارت صهیونیست‌ ها قرار می گیرند و کشورهای به اصطلاح متمدن غرب و سازمان های عریض و طویل بین المللی هیچ واکنشی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین از خود نشان نمی دهند.

مطهری با بیان این واقعیت که رژیم صهیونیستی با طرح ریزی، پشتیبانی و حمایت همیشگی کشورهای غربی و در راس آنان انگلیس و آمریکا و قتل و جنایت به وجود آمده، خاطرنشان کرد: در تاریخ رژیم کودک کش اسرائیل تاکنون ۳۰ کشتار فجیع ثبت شده است که اسناد آن بارها و بارها از سوی آزادی خواهان جهان به مجامع بین المللی ارائه شده و متاسفانه اقدام موثری برای توقف این جنایت ها صورت نگرفته است  .

وی در تشریح جنایت های رژیم جعلی صهیونیستی در فلسطین یادآور شد: انهدام هتل ملک داود، کشتار روستای دیریاسین، کشتار روستاهای اللد و الرمله، الطنطوره،  الدوایمه،  قبیه، کفرقاسم، عیون قاره از جمله جنایت هایی است که رژیم کودک کش اسرائیل در فلسطین مرتکب شده است.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس انبوه آثار مکتوب، صوت و تصویر منتشر شده در خصوص جنایت های صهیونیست‌ها را گواه روشنی بر قساوت و سنگدلی صهیونیست‌های بی وطن و غاصب قلمداد کرد و افزود: علاوه بر فلسطین، کشور لبنان نیز از جنایات صهیونیست ها مصون نمانده، جنایات اسرائیلی ها بین سال های ۱۹۴۸ تا ۱۹۸۲ در حولا،  جانین، عیترون، بنت جبیل، اوزاعی، راشیا، کوئین، عدلون، عباسیه، صبرا و شتیلا و البرج الشمالی نیز در برابر دیدگان کشورهای به اصطلاح متمدن غربی، آمریکا و سکوت مرگبار رسانه های در اختیار آنان به وقوع پیوست.

مطهری جنایت های صهیونیست‌ها در خان‌ یونس، غزه، کشتار نمازگزاران مسجدالاقصی  و حرم ابراهیمی، اردوگاه جنین در الخلیل، انتفاضه الاقصی، قانا، کرانه باختری و حمله به ناوگان آزادی را از دیگر جنایت های صهیونیست ها برشمرد.

وی سکوت کشورهای غربی، آمریکا و رسانه های آنان در برابر جنایات صهیونیست‌ها را مرگبار و خفت بار خواند و افزود: غول های رسانه ای آنها به اشکال گوناگون تحت سلطه صهیونیست ها قرار دارند و در جهت پیشبرد اهداف صهیونیسم بین الملل فعالیت کرده و مطابق سیاست ها و منافع صهیونیسم بین الملل موضع گیری می کنند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان حمایت و پشتیبانی دولتمردان غربی و آمریکایی ها از صهیونیست‌ها را امری آشکار قلمداد کرد و گفت: از بعد از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل با غصب سرزمین مردم فلسطین، علی رغم جنایت های اسرائیلی ها، کشورهای غربی و در راس آنان آمریکا از هیچ کوششی برای تثبیت پایه های رژیم جعلی اسرائیل بر پیکرهای مردم مظلوم فلسطین، لبنان، غزه فروگذار نکردند و اقدامات متعددی را جهت خلع سلاح اعراب و مبارزان و مجاهدان در برابر اسرائیل برنامه ریزی و اجرا کردند.

مطهری اقدام ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر معرفی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و دستور وی به دولت آمریکا در خصوص اننقال سفارت آمریکا از تل ‌آویو به قدس را بزرگترین جنایت در طی هفتاد سال جنایت و نسل کشی در فلسطین دانست که از سوی آزادگان جهان مورد نکوهش قرار گرفت.

وی سکوت غیر قابل قبول کشورهای غربی، آمریکا و رسانه های آنان در برابر۷۰ سال جنایت های وحشتناک رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، فلسطین، لبنان و نواره غزه و موضع گیری آنها در برابر برخی رخدادهای دیگر جهت تامین منافع خود نظیر جنگ نیابتی اوکراین بر علیه روسیه را گواه روشنی بر نفاق و دورویی این کشورها خواند.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح علل و عوامل جنگ اوکراین و روسیه، وقوع انقلاب مخملی تحت هدایت غرب که منجر به بروز شورش‌های سال ۲۰۱۴ میلادی و روی کار آمدن دولت غربگرا در «کیف» شد را نقطه آغاز تنش در اوکراین و فراهم شدن فرصت سوء استفاده غرب، آمریکایی ها، صهیونیست‌ها و صهیونیسم بین الملل از وضعیت کشور اوکراین دانست و افزود: غرب و در راس آن آمریکا با برپایی کودتای مخملی دولت اوکراین تصرف کرد و درصدد ایجاد اسرائیلی دوم در منطقه اند و کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که رژیم صهیونیستی همان نگاهی که در اشغال سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸ داشته را درباره اوکراین نیز دارد.

مطهری افزود: چندی پیش سایت تحلیلی روسی «سیاست روسیه» در مقاله ‌ای تلاش «نخبگان صهیونیست» در کشورهای غربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تشکیل اسرائیل دوم در مناطق جنوبی اوکراین را افشاء کرد و نوشت که «بسیاری از تحلیلگران سیاسی و حتی مقامات صهیونیست اذعان دارند که فروپاشی اسرائیل نزدیک است و مقاومت اسلامی بالاخره بساط صهیونیست‌ ها را بر خواهد چید. به همین دلیل صهیونیست‌ ها به فکر پیدا کردن سرزمین دیگر افتاده ‌اند تا آنجا را هم مثل فلسطین غصب کنند و اوکراین هدف غصب بعدی برای آنها (صهیونیست ها) است.

وی خاطرنشان کرد: توافقات صورت گرفته میان سازمان اطلاعات اوکراین و سیاستمداران مورد حمایت رژیم صهیونیستی برای تضمین منافع رژیم کودک کش اسرائیل، اوکراین را به حیاط خلوت رژیم صهیونیستی تبدیل نموده که منافع اقتصادی و امنیتی رژیم  اسرائیل را تامین می کند.

نماینده مردم گرمسار با اشاره به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در خصوص برخورداری بسیاری از شهروندان اوکراینی از شناسنامه های اسرائیلی، اظهار کرد: بسیاری از اوکراینی ها دارای شناسنامه اسرائیلی هستند، اما در اوکراین ساکنند که این گویای توجه و قصد صهیونیسم بین الملل برای تشکیل اسرائیل دوم در اوکراین می باشد.

مطهری اقدامات فرصت طلبانه آمریکا تحت سیطره صهیونیسم بین الملل را عامل اصلی جنگ روسیه و اوکراین دانست و گفت: روابط روسیه و آمریکا بعد از فروپاشی شوروی با فراز و فرود بسیار همراه بوده و مسائلی مانند حفظ و گسترش نفوذ در مناطق پیرامونی روسیه، ژئوپلیتیک خطوط انتقال انرژی، استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا و ناتو در شرق اروپا تاثیر فراوانی بر این روابط داشته ‌است که نقطه اوج آن تقابل آمریکا و روسیه در سال ۲۰۱۴ و وقوع انقلاب رنگی در اوکراین در اعتراض به تصمیم  رئیس‌ جمهور یانوکوویچ مبنی بر عدم امضای توافقنامه همکاری و تجارت آزاد با اتحادیه اروپا و روابط نزدیک ‌تر با روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا بود.

وی در تشریح توطئه های غرب به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بر علیه روسیه بیان کرد: هرچند اتحاد جماهیر شوروی به دلیل ناکارآمدی سوسیالیسم و توطئه های آمریکا و غرب فرو پاشید، اما پس از فروپاشی شوروی از خاکستر آن روسیه ای برخواست که همیشه محل نگرانی آمریکا بود که با ظهور پوتین و افزایش قدرت روسیه جدی تر از هر زمان شد. روسیه با هفده میلیون کیلومتر وسعت و قدرت نظامی عظیم و منابع فراوان، علی رغم فروپاشی شوروی، برای غرب خطری جدی محسوب می شد که لازم بود مهار شود و یا به زانو درآید.

عضو کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: از این رو آمریکا همیشه به دنبال این بود که از هر فرصتی برای ناامن کردن محیط پیرامونی روسیه استفاده کند که با برنامه ریزی وقوع انقلاب رنگی در اوکراین، تسلط بر اوکراین، توطئه عضویت اوکراین در ناتو و گسترش ناتو به سمت شرق ناامن کردن محیط پیرامونی روسیه را در دستور کار قرار داد.

مطهری تلاش آمریکا در خصوص ایجاد اتحادیه ‌ای علیه روسیه برای تحمیل فشار اقتصادی به آن کشور و وضع تحریم‌ های سنگین با هدف ممانعت از قدرت یابی روسیه در نظام بین الملل را از دیگر برنامه آمریکا بر علیه روسیه قلمداد کرد که با وقوع جنگ اوکراین فرصت وضع تحریم بر علیه روسیه برای آمریکا فراهم شد که وقوع انقلاب مخملی در اوکراین، اولین قدم برای وقوع این جنگ بود.

وی در رابطه با بهره برداری غرب، آمریکا و صهیونیسم بین الملل از انقلاب های مخملی در جهت دستیابی به اهداف مد نظر برای تسلط بر کشورها گفت: برپایی انقلاب‌های مخملی و براندازی خاموش از سال ۱۹۸۹ میلادی آغاز شد که توسط سازمان‌ ها و بنیادهای آمریکایی طراحی و در جهت تامین منافع استکبار به سرکردگی آمریکا در کشورهای هدف به اجرا گذارده می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی برپایی انقلاب رنگی در اوکراین به عنوان یکی از مهم‌ ترین محیط‌ های امنیتی روسیه، پیوستن اوکراین به ناتو و محسوس بودن شکل گیری اسرائیل دوم در اوکراین را موجب حساسیت و واکنش روسیه دانست و آن را عامل اصلی بروز جنگ فعلی در اوکراین قلمداد کرد.

مطهری با نکوهش برخورد دوگانه غرب و آمریکا با ۷۰ سال جنایت صهیونیست ها در حق مردم مظلوم فلسطین، لبنان، یمن، عراق، افغانستان با جنگ اوکراین که روسیه برای جلوگیری از تشکیل اسرائیل دوم در اوکراین مجبور به تن دادن به آن شده است، تصریح کرد: قدرت های غربی علی رغم سکوت ۷۰ ساله در برابر جنایات صهیونیست ها در فلسطین و جنایت های آمریکایی ها در سومالی (۱۵ سال) یمن (۷ سال)، عراق (۱۶سال)، افغانستان (۲۱ سال) و کشته شدن یک میلیون عراقی و ۴۰۰ هزار افغانستانی و ۳۵۰ هزار یمنی بدون توجه به خطر شکل گیری اسرائیلی دوم در اوکراین در برابر جنگ روسیه و اوکراین واکنش نشان داده اند.

وی هشدار بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا به عنوان اولین حامی رژیم اسرائیل نسبت به "تلفات جانی فاجعه ‌بار" جنگ اوکراین، سخنان رئیس اجرایی اتحادیه اروپا، مبنی بر «وحشیانه» نامیدن پیشروی روسیه در اوکراین، محکومیت اقدام روسیه از سوی «ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و تهیه قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت روسیه از سوی کشورهای غربی و موضع گیری های رسانه های کشورهای غربی در برابر جنگ نیابتی اوکراین بر علیه روسیه، بدون بیان حقایق را نژادپرستانه خواند و گفت: دوران نژادپرستی به سر رسیده و باید انسان های به اصطلاح متمدن در برابر همه رخدادهای جهان نگاه یکسانی داشته باشند که امروزه ملت ها این رویه را مد نظر قرار داده اند و اعتراضات جهانی علیه رژیم جعلی اسرائیل و مخالفت با شکل گیری اسرائیل دوم در اوکراین گویای این واقعیت است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار