یک نماینده مجلس به دخالت در کابینه اعتراف کرد

ایلنا نوشت:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید تغییرات اساسی در دولت داده شود و نه تنها وزرا، اکنون ما داریم می‌بینیم حتی در سطح مدیران پایین دستی هم افرادی آمدند و کار را برعهده گرفتند که هیچ سابقه کاری‌ ندارند و آمدند و شدند رئیس یک اداره یا یک سازمان.

یک نماینده مجلس به دخالت در کابینه اعتراف کرد

به گزارش زنهار، سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان ، در رابطه با لزوم ایجاد برخی تغییرات و به نوعی ترمیم کابینه، گفت: نظر بنده هم این است که نیاز به تغییر و تحول وجود دارد، چراکه دولت یک سری وعده و شعار داده و مردم با امید آمدند و به دولت رأی دادند؛ لذا نیاز است که آن شعارها تحقق پیدا کند. اما با این روندی که پیش می‌رویم، تحقق شعارها قدری دور از دسترس به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: در همان زمان که وزرا برای رأی اعتماد به مجلس آمده بودند، هم در فضای موجود برنامه ارائه نکردند و مواردی را مطرح می‌کردند که جالب توجه بود به عنوان مثال وزیر صمت در مورد خودرو یا کاهش قیمت آهن وعده‌هایی را مطرح کرده بودند، یا مثلا در بحث اشتغال وزیر کار اول آمدند خودشان را متولی اشتغال دانستند ولی بعداً اعلام کردند که ما متولی اشتغال نیستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه ابراز کرد: خب همه این شعارها و برنامه‌ها موجود است، با اتفاقاتی که رقم خورده مثلا عدد و رقم بالا کردن و گزارش دادن چیزی در جامعه احساس نمی‌شود، تحقق این موارد باید در جامعه قابل لمس باشد.

نماینده مردم شهرضا همچنین افزود: من هم جزو کسانی هستم که اعتقاد دارم که باید تغییرات اساسی در دولت داده شود و نه تنها وزرا، اکنون ما داریم می‌بینیم حتی در سطح مدیران پایین‌دستی هم افرادی آمدند و کار را برعهده گرفتند که هیچ سابقه کاری‌ ندارند و آمدند و شدند رئیس یک اداره یا یک سازمان.

محمودی با تاکید بر لزوم اصلاح کابینه، تصریح کرد: چون ابتدای دولت است، دولت باید پاسخ خیلی زیادی به نمایندگان و مردم درخصوص عملکرد خود بدهد، نظر من این است که خود دولت تغییراتی را ایجاد کند و به سمتی نرود که مجلس ورود پیدا کند؛ ولی مسلماً اگر دولت خودش تغییری ایجاد نکند به نظر می‌رسد مجلس باید سریع دست به کار شود و استیضاح را دنبال کند.

وی افزود: الان هم فکر می‌کنم که ۵-۶ نفر از وزرا استیضاح‌شان مطرح است و استیضاح برای ۲ نفر جدی‌تر از سایر وزرا است، یکی بحث وزارت صمت و دیگری وزارت کار.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که «شما استیضاح و تغییر کدام وزرا را اکنون لازم می‌دانید؟»، گفت: بنده تغییر وزرای صمت، کار و ارتباطات را در اولویت می‌دانم و درخواست استیضاح این سه وزیر را امضاء کرده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال نیاز است که یک سری تغییراتی در دولت ایجاد شود، حالا جلوتر برویم بالاخره عملکرد وزرای دیگری را هم باید با دقت بیشتر ببینیم و رصد کنیم که نسبت به وعده‌ها و برنامه‌های اعلام شده چه عملکردی داشته‌اند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار