نطق یک نماینده خطاب به فتاح؛ کارهای زیادی باقی مانده است

نماینده مردم کهنوج خواستار اجرای تکالیف اجرایی دستگاه های دولتی در حوزه انتخابیه اش شد و گفت: اگرچه بخشی از منویات مقام معظم رهبری در جهت محرومیت زدایی شهرستان های حوزه انتخابیه تحقق یافته، اما کارهای انجام نشده زیادی باقی مانده است.

نطق یک نماینده خطاب به فتاح؛ کارهای زیادی باقی مانده است

به گزارش زنهار، منصور شکراللهی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضمن تشکر و قدردانی از مقام عظمای ولایت که با دستور معظم له بنیاد مستضعفان به عنوان معین اقتصادی شهرستان قلعه گنج تعیین شده است. اگرچه بخشی از منویات ایشان در جهت محرومیت زدایی شهرستان قلعه گنج تحقق یافته، لکن کارهای انجام نشده زیادی باقی مانده است.

وی در ادامه در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه تصریح کرد: علیرغم کارهای باقی مانده اتمام ماموریت بنیاد مستضعفان در منطقه مذکور در دستور کار بنیاد قرار گرفته است. حال آنکه با توجه به مطالبات مردمی حضور مستمر و مداوم بنیاد مستضعفان در  شهرستان قلعه گنج در جهت خدمات رسانی در چارچوب تکالیف تعیین شده ضرورتی مهم است که باید باقی بماند تا شاهد رفع محرومیت کامل از منطقه ای مظلوم باشیم.

نماینده مردم کهنوج در تکالیف اجرایی دستگاه های دولتی تذکری به وزیر جهاد کشاورزی نسبت به تسریع در پرداخت و جبران خسارات ناشی از سیل و سرمازدگی و از بین رفتن محصولات کشاورزی مربوط به سال 1400 داد و لایروبی قنوات، رودخانه ها و کانال های آبرسانی و روان آبه ها با ایجاد سیل بند را خواستار شد.

شکراللهی همچنین خواستار تسریع در بخشش جرایم بانکی و دیرکرد اقساط و تسهیل در کمک های بلاعوض به کشاورزان شد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با بسترسازی برای فروش محصولات کشاورزی از طریق حذف واسطه ها و ایجاد قیمت عادلانه با هدف دسترسی به کشاورزی مطلوب اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در ادامه تذکری به وزیر نفت داد و خواستار توزیع مناسب و به موقع سوخت گازوئیل در بخش کشاورزی در شهرستان های حوزه انتخابیه شد و بر تسریع در جهت فعال نموده طرح پتروشیمی نگین جازموریان و تعیین تکلیف آن با رعایت موازین قانونی تاکید کرد.

عضو کمیسیون انرژی خطاب به وزیر صمت گفت: با توجه به وجود معادن تیتانیوم، مس، سیمان و طلا در حوزه انتخابیه به منظور فرآوری و جلوگیری از خام فروشی در جهت توسعه پایدار با رعایت موازین قانونی مربوطه احداث و راه اندازی کسب و کارهای معدنی توام با صنایع تبدیلی نیازمند اقدام جدی است. با عنایت به وجود منابع غنی در 5 حوزه انتخابیه در جهت جذب سرمایه گذاران با طی مراحل قانونی در جهت رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در منطقه با برنامه مدون صورت گیرد.

شکرالهی همچنین تذکراتی نیز به وزرای نیرو، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان داد و حل مشکلات حوزه انتخابیه و تسریع در انجام پروژه های در دست اقدام مربوطه را خواستار شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار