ادعای عجیب یک نماینده درباره لغو تحریم‌ها

نماینده مردم زنجان در مجلس با استناد به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها درباره مذاکرات وین گفت: توافق خوب، توافقی است که انتفاع اقتصادی برای مردم به همراه داشته باشد و ما خواهان لغو موثر تحریم‌ها هستیم.

ادعای عجیب یک نماینده درباره لغو تحریم‌ها

به گزارش زنهار، مصطفی طاهری در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن قرائت بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب گفت: تغییرات راهبردی در معادلات قدرت در جهان و به بار نشستن استقلال تاریخی ایران، حاصل از انقلاب اسلامی فرصتی برای بازتعریف معادلات، به نفع منافع ملی و حرکت جهانی اسلام است. در جهان چندقطبی آتی، قطب غرب به سرگردگی آمریکا و قطب شرق به رهبری چین درگیر نزاعی ماهوی و تمدنی خواهند بود. تشکیل قطب سوم حول همکاری ایران و اعضایی از شانگهای و عدم تعهد به عنوان شریک، رقیب و میانگیر بین دو قطب شرق و غرب است.

نماینده مردم زنجان در مجلس افزود: همکاری بین اعضای قطب سوم قدرت در جهان قرن ۲۱ باید با توافقات راهبردی سیاسی ترسیم شود و در سطوح مختلف از عمیق تا زود بازده عملیاتی شود. پیشنهاد می‌کنم به لایه علمی و فناوری، لایه فضای مجازی و فرهنگی، لایه اقتصاد رهبردی، و لایه اقتصاد - معیشت توجه داشته باشید.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره لایه علمی و فناوری گفت: لازم است چارچوب همکاری و به اشتراک‌گذاری فعالانه علمی پس از توافق سیاسی پایه‌گذاری و اجرا شود. همچنین علی رغم تفاوت‌های فرهنگی بارز، مقاومت دربرابر تهی شدن نسل جوان در برابر الگوی فرهنگی غربی، تفکر استقلال محور موجود در ذهنیت مردمان و دلایل زیاد برای همگرایی در عین حفظ اصالت وجود دارد. فضای مجازی به‌عنوان محل اصلی تبادلات فرهنگی مورد توجه دقیق قرار گیرد. از طرف دیگر، پیمان‌های دوجانبه ارزی، صندوق تضمین، حمل و نقل و بیمه و موارد مشابه از محصولات این پلتفرم به شمار می‌آید.

طاهری تأکید کرد: بدون اقتصاد - معیشت روزانه، اثرگذاری فعالیت‌های علمی و اقتصاد راهبردی مشترک در ابعاد فرهنگی سخت‌تر و تاب ‌آوری در برابر تحریم‌ها و رقابت‌ها از غرب و شرق بعید خواهد بود. در صورت موفقیت در ارائه راهکارهای نوین تدبیر معیشت و سبک زندگی الگوی اسلامی بیشترین بازده را در بدل شدن به الگوی جهانی خواهد داشت. درخواستم از نمایندگان و نخبگان جامعه این است که دست در دست هم آینده جهان را با قطب جدید رقم زنند.

توافق خوب، توافقی است که انتفاع اقتصادی به‌همراه داشته باشد

نماینده مردم زنجان در مجلس درباره مذاکرات وین گفت: به عنوان نماینده مردم تأکید می کنم توافق خوب، توافقی است که انتفاع اقتصادی برای مردم را به همراه داشته باشد. ما خواهان لغو موثر تحریم‌ها هستیم. هدف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که در مجالس یازدهم تصویب شد؛ همین بود که مردم ما باید شاهد باشند که در اثر لغو تحریم‌ها تجارت خارجی کشور باز و فروش نفت عادی می‌شود و درآمدهای ارزی کشور به راحتی مورد استفاده و تبادل قرار می گیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره نیروهای شرکتی و مراجعات زیاد آنها به نمایندگان گفت: وضعیت امروز نظام اداری کشور حکایت از آن دارد که سیاستهای اصلاحی که از اواخر دهه ۶۰ آغاز شده عمدتا با شکست همراه بوده است. روند رشد بودجه کشور، تعداد کارکنان بخش عمومی کشور، بودجه شرکت‌های دولتی، رشد بی‌قواره اعتبارات مربوط به حقوق کارکنان، انحراف شرکت‌های پیمان کار تأمین نیروی انسانی از مسیر ظهور و بروز انواع قرادادهای استخدامی همگی مصادیقی از شکست این برنامه هاست که با هدف کوچک‌سازی دولت اتخاذ شده و در عمل توفیقی نداشته است و همه موارد فوق ضرورت بازنگری در رویکردهای پیشین را اجتناب ناپذیر نموده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار