ادعای عجیب یک نماینده درباره سرعت صادرات ایران

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه ریلی در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

ادعای عجیب یک نماینده درباره سرعت صادرات ایران

به گزارش زنهار، روح الله متفکر آزاد در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: تحولات اقتصادی در دنیا و تغییر قطب های اقتصادی که در شرق کالا تولید شده و در غرب یعنی کشورهای اروپایی به مصرف می رسد و یا در اروپا تجهیزات تولید شده و به شرق ارسال می شود بر ضرورت احیای جاده ابریشم دلالت دارد. با توجه به موقعیت استثنایی ایران اگر در حوزه ریلی سرمایه گذاری صورت گیرد، می توان ظرف ۱۷ روز کالا را از شرق به غرب عالم ارسال کرد. این نقطه کلیدی توسعه کشور در آینده است.

وی در ادامه اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه ریلی در کوریدور شمال به جنوب و شرق به غرب یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. سرمایه گذاری در این حوزه می تواند بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار عایدی برای کشور داشته باشد. دنیا عطش ایجاد این کریدور را دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال گذشته در طرح تعاملی بین مجلس و معاون اول رئیس جمهور برای احداث ۳۰۰۰ کیلومتر مسیر ریلی، کوریدور های اولویت دار مشخص شد. سرمایه گذاری در این حوزه نیز قرار است از سوی صنایع بزرگ و معادن صورت گیرد. ضروری است هرچه سریع تر مقدمات اجرای این طرح فراهم شود. از سوی دیگر راه آهن کشور ما مسافر پایه طراحی شده  اما ضروری است که این طراحی برای حمل بار نیز صورت گیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار