مرکز رسا غنی سازی را سرعت می‌دهد؟

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مرکز «رسا» پل ارتباطی سازمان با رسانه‌ها و سایر دستگاه‌هاست.

مرکز رسا غنی سازی را سرعت می‌دهد؟

به گزارش زنهار، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص مرکز رشد و نوآوری «رسا» به عنوان یکی از ایستگاه‌های کاملا فعال در زمینه تحقق شعار سال ۱۴۰۱ «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین‌» گفت: مرکز رسا در نخستین روزهای فعالیت موفق شد زمینه‌های بسیار مساعدی را برای مشارکت دادن گروه‌های دانشی، شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم ‌کند تا این گروه‌ها و شرکت‌ها تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان شوند و از طریق سرمایه‌گذاری‌های مشترک بتوانند آن را برای سیستم زندگی مردم، صنعت و در اقتصاد کشور فعال کنند.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: مرکز فناوری و نوآوری «رسا» دارای ظرفیتی است که مشابه آن را در کارخانه‌های نوآوری که معاونت علمی ایجاد کرده است، یا نمونه مشابه آن در پارک‌های علم و فناوری قابل مشاهده است.

معاون رئیس جمهور توضیح داد: سهم قابل ملاحظه‌ای از مزرعه تولید علم و فناوری سازمان انرژی اتمی در این سایت قرار دارد؛ باید توجه داشت به این مرکز مهم نیاز بود تا به عنوان نقطه تبادلی، نتایج تحقیقات و پژوهش‌هایی که صورت می‌گیرد را بتوان از طریق تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری در رشته‌های گوناگونی که الزاما مربوط به سازمان انرژی اتمی نیست، هدفمند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز با مدیریت دکتر ملازاده، معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی گروه شرکتی سازمان به صورت توأمان مدیریت می‌شود. مرکز رسا در نخستین روزهای فعالیت موفق شد زمینه‌های بسیار مساعدی را برای مشارکت دادن گروه‌های دانشی، شرکت‌های دانش بنیان فراهم ‌کند تا این گروه‌ها و شرکت‌ها تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان شوند و از طریق سرمایه‌گذاری‌های مشترک بتوانند آن را برای سیستم زندگی مردم، صنعت و در اقتصاد کشور فعال کنند.

وی ادامه داد: این مرکز یکی از ایستگاه‌های کاملا فعال در زمینه تحقق شعار سال ۱۴۰۱ یعنی «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین‌» و همچنین منویات مقام معظم رهبری خواهد بود. بنابراین امیدواریم اقدامات ما و چنین مواردی با کمک شما دوستان رسانه‌ای تبدیل به فرصت، ظرفیت و پلی شود که بتوانید در راستای تحقق شعار سال و به صورت مستمر الگوهای موفق را منتشر کنید تا سایرین هم بتوانند از این مزیت‌ها بهره‌مند شوند. انتظار است برای بهره‌برداری علمی از این مرکز، اطلاع‌رسانی صورت گیرد و همچنین شاهد الگوسازی در این زمینه باشیم تا دیگران از آن استفاده کرده و اهداف و اقدامات این مرکز را مورد توجه قرار دهند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار