رئیسی قدرت حمایت از حضور زنان در ورزشگاه را ندارد؟/ امانی: مردان هم به دنبال حضور زنان در ورزشگاه هستند

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به حواشی بازی فوتبال در مشهد گفت: خوشبختانه امروز نه تنها زنان به دنبال مطالبات خود هستند بلکه بسیاری از جوانان، پدران، پسران، همسران و مردان جامعه نیز این مسئله را دنبال می‌کنند چون چنین رفتاری تنها توهین به زنان نیست بلکه توهین به مردان جامعه است.

رئیسی قدرت حمایت از حضور زنان در ورزشگاه را ندارد؟/  امانی: مردان هم به دنبال حضور زنان در ورزشگاه هستند

به گزارش زنهار، «شهربانو امانی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در  گفت و گو با خبرنگار سیاسی منیبان در رابطه با اتفاقات و حواشی بازی ایران - لبنان در ورزشگاه امام رضا (ع) و پاشیدن اسپری فلفل به صورت زنان گفت: اولا مطالبه زنان برای حضور در ورزشگاه چندین سال است که پیگیری می شود و تنها فشار فیفا، کمک به دستیابی مطالبه به حق زنان کرد. حضور زنان در همه اماکن عمومی حداقل حقوق شهروندی آنها است، خوشبختانه امروز نه تنها زنان به دنبال مطالبات خود هستند بلکه بسیاری از جوانان، پدران، پسران، همسران و مردان جامعه نیز این مسئله را دنبال می‌کنند چون چنین رفتاری تنها توهین به زنان نیست بلکه توهین به مردان جامعه است.

او افزود: برای اینکه جامعه‌ای توسعه یافته و متعالی داشته باشیم مردان هم برای احقاق حقوق زنان در کنار آنها قرار می گیرند. در انقلاب اسلامی اگر زنان جلوتر از مردان نبودند عقبتر هم نبودند و به رسیدن به حقوق برابر اعتقاد داشتند. وقتی به جامعه گفته می‌شود که هر آنچه ما می‌گوییم بپوش و هر آنچه ما می‌گوییم بخور و زمانی که می‌گوییم ازدواج کن و زمانی که می‌گوییم بچه بیاور؛ این در هزاره سوم برای جامعه ایران پذیرفته نیست.

امانی تاکید کرد: من پدرانی را دیده ام که در حمایت از فرزندانشان در دوچرخه سواری در کنار دخترانشان هستند. در ابتدای انقلاب رهبرمان تلاش می‌کردند بگویند زن و مرد در کنار هم هستند و زنان همانطور که شما مردان را در دامان خود تربیت می‌کنند و آموزش می‌دهند بلد هستند که در جامعه زندگی کنند و می‌دانند چطور باید در جامعه رفتار کنند. بعد از فوت رهبر اول انقلاب تندرو‌ها این فرصت را پیدا کردند تا در همه ارکان قدرت حضور پیدا کرده و قدرت را یک دست در اختیار گرفتند. امروز رسانه‌های داخلی در اختیار این آقایان است و از تریبون‌های مهم نماز جمعه به جای آرامش و آموزش اخلاق و مدنیت و امانت داری و اعتماد عمومی و راستگویی فقط بحث زنان مطرح است این که کجا بروند و کجا نروند کجا خلاف شرع کرده‌اند و کجا نه؟! یکبار ندیده‌ایم که بخاطر گرانی و اختلاس‌های سنگین و به یغما رفتن منابع کشور در تریبون‌های امام جمعه «وا اسلاما» بگویند مگر اینکه دولت مستقر دولت مطبوعشان نباشد.

این چهره اصلاح طلب با تاکید براینکه تندروها به عمق نظام نفوذ کرده‌اند، ادامه داد: نهاد‌های مردمی، مردمی نیستند بلکه دکان هایی هستند که برای خود و فرزندانشان باز کرده‌اند. سازمان نظارت بر کانون‌های مساجد و این همه سازمان و نهاد، بودجه‌های فراوانی مصرف می‌کنند و فرهنگی از شبکه‌های پر هزینه صدا و سیما تبلیغ می‌شود که با خواسته عموم مردم و عرف جامعه، انطباقی ندارد. در نتیجه مردم مسیر خود را می‌روند و جامعه عقب نشینی نخواهد کرد. وقتی اکثریت مردم یک سرزمین مسیری را می‌روند حاکمیت را مجبور به رعایت حقوق خود می‌کنند.

او افزود: قدرت در دست رئیس‌جمهور نیست. امروز می‌بینیم کماکان تنگ نظری، حسادت، خود خواهی و قدرت طلبی فردی و باندی بسیار پیش تر از منافع ملی است. من فکر نمی‌کنم آقای رئیسی بتواند برخوردی داشته باشد تنها شاید چند کلمه صحبت کند.

امانی با اشاره به اتفاق تلخی که در مشهد رخ داد، گفت: اتفاقی که در مشهد رخ داد این بود که با فروش بلیط فکر کردند می‌توانند فیفا و ملت را دور بزنند. زشت تر از آن دفاع بد و بهانه‌های کودکانه است که غیر قابل قبول است. گفته شده دو سایت بلیط فروشی تخلف کرده‌اند؛ درحالیکه گفته می‌شود ما بزرگترین قدرت امنیتی جهانی هستیم یک اکانت و یک توییت را کنترل نمی‌کنند.

او با تاکید براینکه احتمالا با خاطیان حادثه مشهد هیچ برخوردی صورت نمی گیرد، گفت: بعید می‌دانم برخوردی صورت بگیرد و بسیار نگران هستم. من به عنوان یک شهروند از آقای رئیسی می‌خواهم مراقب آینده سخت باشد. من نگران هستم که مقدمه‌ای برای اعتراضات فراهم شود و دست برای برخورد باز گذاشته شود، از رئیس جمهور می خواهم دست نیروهای امنیتی در برخورد با مردم را ببندد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار