برای حضور زنان در مجلس هزینه شده و ما از آنها انتظار داریم/ زنان مجلس یازدهم در یک دایره بسیار محدود زیست کردند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ما از زنان مجلس انتظار داریم و فکرمی کنیم، برای آنها هزینه شده تا نماینده مجلس شوند نه هزینه مالی بلکه هزینه سرمایه ای.

برای حضور زنان در مجلس هزینه شده و ما از آنها انتظار داریم/ زنان مجلس یازدهم در یک دایره بسیار محدود زیست کردند

به گزارش زنهار؛ اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان درباره عملکرد فراکسیون زنان در سال 1400 اظهار کرد: رویکرد من نسبت به مجلس یازدهم و فراکسیون زنان، این است که اینها اساسا هیچ دیدگاه مشخصی نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی ندارند. کسانی هستند که در یک دایره بسیار محدود زیست و در دایره محدود، عمل کردند. اینهایی که در سطح ملی کار نکردند و تجربه ملی ندارند طبیعتا درک درستی از مسائل ملی نخواهند داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: مسئله زنان یک موضوع ملی است؛ امروزه جامعه منتظر تحول در حوزه زنان است. اتفاقاتی که در جامعه رخ داده هرگز نمایندگان را تحریک نکرده که رویکرد خود را تغییر دهند و یا واکنشی و یا حساسیتی نشان بدهند. به نظر من نمایندگان مجلس در این دوره نسبت به موضوعات مورد نظر جامعه و جایگاه بانوان شناختی ندارند و کنشی هم ندارند.

بروجردی اظهار کرد: بحث قوانین، مقررات و سن ازدواج و دیه از جمله مواردی است که خانم ها نسبت به آن کار کردند و مبنانی حقوقی آن را درآوردند و روی آن بحث کردند، اما ما از این خواهران عزیز در مجلس شورای اسلامی، واکنشی ندیدیم البته ممکن است واکنشی داشته باشند اما من از فحوای کلام و عکس العمل آنها، چیزی ندیدم. ارزیابی من از تلاش های زنان در این دوره این است که اینها نیاز به آشنایی بیشتر با مباحث زنان دارند. شاید بگویند ما نماینده مردم هستیم و نماینده زنان نیستیم، این حرف حرف درستی است اما نماینده، بخش عظیمی از جامعه (50 درصد) هستند بنابراین باید خواسته های آنها مورد توجه قرار بگیرد و نسبت به آن حساس باشند و تلاش خود را بکار بگیرند تا زنها احساس کنند که نمایندگان واقعی مردم در مجلس شورای اسلامی، حضور دارند.

او در پایان افزود: ما از زنان مجلس انتظار داریم و فکر می کنیم، برای آنها هزینه شده تا نماینده مجلس شوند نه هزینه مالی بلکه هزینه سرمایه ای. زنان فرهیخته ای داریم که می توانند در جایگاه قانونگذاری قرار بگیرند و نتیجه را به نفع زنان پیش ببرند. انتظار ما از نمایندگان زن در مجلس نابجا نیست اما اینکه آیا این حساسیت را دارند یا نه، بستگی به خودشان دارد که چه رویکردی درباره موضوع زنان داشته باشند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار