دستاورد ارسال نفت ایران به لبنان چه بود؟

کاروان‌ نفتی ایران برای حمایت از مردم لبنان که دستاورد موفقیت آمیزی برای مقاومت در شکستن محاصره لبنان توسط امریکا است، به مقصد رسید.

دستاورد ارسال نفت ایران به لبنان چه بود؟

به گزارش زنهار، ورود نفت ایران توسط حزب الله به لبنان، طرح امریکا برای جدایی انداختن میان حزب الله از هم پیمانانش را ناکام ساخت .

ناظران سیاسی معتقدند که دو اتفاق لبنان برای امریکا و هم پیمانانش و رژیم صهیونیستی نگران کننده بود: نخست سقوط لبنان و دولت لبنان است که این مساله می توانست به منافع راهبردی امریکا در لبنان و امنیت اسرائیل آسیب بزند و شاید به سرازیر شدن موج پناهندگان به اروپا منجر شود وشاید لبنان به سکوی گروههای تروریستی تبدیل شود که بر امریکا و منافع این کشور در جهان تاثیر خواهد گذاشت.

اتفاق دومی که آمریکا را نگران کرده است، گراییش همه مردم لبنان به سوی حزب الله است. تحلیلگران می‌گویند که از زمان سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله ,مرحله شکستن محاصره لبنان آغاز شد و از آن تاریخ، آمریکا برای طولانی کردن بازی شرایط حزب الله را زیر نظر دارد تا میان حزب الله و هم پیمانانش جدایی بیاندازد از اینرو، اهرم نفت را برای این بازی انتخاب کرد و مردم لبنان را به دلیل کمبود سوخت و توقف شریان زندگی در وضعیت دشواری قرار داد .

این تحلیلگران معتقدند با دوراندیشی حزب الله و حمایت از مردم لبنان در بحران اقتصادی و واردات نفت و سوخت از ایران ، معادلات برهم خورد و بازی کثیف آمریکا در همه زمینه ها با شکست روبرو شد.

کارشناسان معقتدند که از زمان اعلام حرکت کشتی سوخت ایران توسط نصرالله، امریکا پی برد این تصمیم قطعی برای شکستن محاصره لبنان اتخاذ شده است؛ از این رو تلاش کرد از طریق سفیر خود در لبنان از این مشکل رهایی یابد و اجازه واردات برق و گاز از سوریه به لبنان را صادر کرد؛ کشوری که خود تحت تحریم قانون ظالمانه قیصر است اما نفت ایران بازی را یکسره کرد و حق در برابر باطل پیروزی شد.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار