هشدار جدی ایران به رژیم صهیونیستی

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۲۲ (پنجشنبه) در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، مسئولیت بین‌المللی رژیم صهیونیستی در ترور نیروهای مستشاری ایرانی در سوریه را مورد تاکید قرار داد.

هشدار جدی ایران به رژیم صهیونیستی

به گزارش زنهار؛ در نامه ایران به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص حملات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی و شهادت دو تن از سپاهیان مدافع حرم در سوریه آمده است:

بامداد روز دوشنبه مورخ ۷ مارس ۲۰۲۲، (۱۶ اسفند ۱۴۰۰) رژیم اسرائیل با نقض فاحش حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه، حملات موشکی را علیه منطقه‌ای در شمال دمشق انجام داد که منجر به شهادت دو تن از نیروهای ایرانی گردید که در حال مشاوره به نیروهای نظامی سوری در مقابله با تروریسم در سوریه بودند. نیروهای مستشاری ایرانی به درخواست و دعوت رسمی دولت سوریه برای ارائه خدمات مستشاری برای کمک به نیروهای نظامی سوریه در مبارزه با تروریسم، به‌ویژه مبارزه با گروه تروریستی داعش، در سوریه حضور دارند.

ایران حمله تروریستی اخیر را اقدامی شدیداً تحریک‌برانگیز و عمدی می‌داند که هدف آن افزایش تنش‌ها به سطحی غیرقابل کنترل و بر هم زدن هماهنگی میان مبارزان با تروریسم در منطقه به‌خصوص در مبارزه با داعش می‌باشد. این اقدام تحریک برانگیز و جنایتکارانه مغایر با حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است و مستلزم مسئولیت کیفری رژیم اسرائیل و همه کسانی است که مستقیم و غیرمستقیم به ارتکاب یا اجرای این اقدام تروریستی کمک کرده، یا به هر نحوی دیگری از آن کمک یا حمایت کرده‌اند.

جامعه جهانی به طور عام و شورای امنیت به طور خاص باید قاطعانه این اقدام تحریک برانگیز و جنایتکارانه را محکوم کرده و رژیم اسرائیل را در قبال اقدامات غیرقانونی خود که تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است، پاسخگو نماید.

ایران از دیرباز در خط مقدم مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی قرار داشته و مصمم است در چارچوب حقوق و تعهدات خود ذیل حقوق بین‌الملل، به مبارزه با سازمان‌های تروریستی در منطقه تا ریشه‌کن کردن کامل آنها ادامه دهد.

جمهوری اسلامی ایران در عین حال که رژیم اسرائیل را مسئول کامل تمامی عواقب این اقدامات جنایتکارانه می‌شناسد و به‌طور جدی به این رژیم درباره ارتکاب اقدامات ماجراجویانه و شرورانه بیشتر هشدار می‌دهد، حق ذاتی دفاع از خود را وفق ماده ۵۱ منشور ملل متحد، در پاسخ به چنین اعمال مجرمانه‌ای در هر زمانی که تشخیص دهد، محفوظ می‌دارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار