گزارش قالیباف درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین/ ساختار هسته‌ای ایران باید باقی بماند

نماینده تبریز در تشریح جلسه غیرعلنی بررسی مذاکرات وین گفت: به گفته رییس مجلس اینکه امکان فروش نفت برای کشور فراهم شود اما ساختار هسته‌ای از بین برود قابل پذیرش نیست باید ساختار هسته‌ای ایران باقی بماند.

گزارش قالیباف درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین/ ساختار هسته‌ای ایران باید باقی بماند

به گزارش زنهار؛ احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی نمایندگان و رئیس مجلس در مورد مذاکرات وین گفت: قالیباف در جلسه غیرعلنی مجلس موضوعات مهمی را مطرح کرد. به گفته رئیس مجلس برخی موضوعات و چالش‌های برجام در مذاکرات وین حل شده اما برخی از موضوعات هنوز باقی مانده است یکی از این موضوعات بحث تضمین اقتصادی است.

وی تصریح کرد: رئیس مجلس معتقد بود باید از مذاکرات بهره اقتصادی ببریم و بتوانیم بدون محدودیت نفت بفروشیم، بانک مرکزی نیز منابع حاصل از فروش نفت را جابجا کند، لذا اصرار داریم که ایران از این توافق انتفاع اقتصادی ببرد.

نماینده مردم تبریز اظهار داشت:  به گفته رئیس مجلس علاوه بر فروش نفت و جابجایی منابع حاصل از آن باید امکان سرمایه گذاری خارجی در ایران فراهم شود.

بیگی ادامه داد: به گفته رئیس مجلس، ایران مشکلات و مسائل پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را هم حل کرده بود اما در حال حاضر آژانس مسائل جدیدی را مطرح می‌کند، باید پرونده‌های مطرح بسته شود و تضمین ذاتی داده شود.

وی تصریح کرد : رئیس مجلس معتقد بود اجرای تعهدات باید گام به گام و مرحله‌به‌مرحله باشد.

علیرضا بیگی گفت: به گفته رئیس مجلس، جمهوری اسلامی اصرار بر حفظ ساختار هسته‌ای خود دارد اینکه امکان فروش نفت برای کشور فراهم شود اما ساختار هسته ای را از بین برود قابل پذیرش نیست باید ساختار هسته‌ای ایران باقی بماند.

نماینده مردم تبریز اظهار داشت: رئیس مجلس معتقد بود تعهدات ایران و غرب باید هم وزن متعادل و در یک مسیر منطقی باشد و باید به تایید نهایی نهادهای ذیربط برسد.

وی تصریح کرد: رئیس مجلس در جلسه غیر علنی اعلام کرد هنوز هیچ چیز نهایی نشده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار