پوتین به بایدن چه گفت؟

در پی تماس شنبه شب رهبران آمریکا و روسیه، یک مقام کرملین ضمن افشای جزئیات این تماس گفت که گفتگوی پوتین و بایدن در فضایی "هیستریک و بی سابقه" از سوی مقامات آمریکایی انجام شد.

پوتین به بایدن چه گفت؟

به گزارش زنهار؛ در پی تماس شنبه شب رهبران آمریکا و روسیه، یک مقام کرملین ضمن افشای جزئیات این تماس گفت که گفتگوی پوتین و بایدن در فضایی "هیستریک و بی سابقه" از سوی مقامات آمریکایی انجام شد.

به نقل از آناتولی، شامگاه شنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی وی در بحبوحه تنش‌های روز افزون بر سر اوکراین گفتگوی تلفنی کردند.

پس از این تماس، یوری اوشاکوف، دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در امور بین‌الملل، گفت که پوتین طی تماس تلفنی با همتای آمریکایی‌اش، گزارش‌ها درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین را "نادرست" خواند.

اوشاکوف در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که این تماس تلفنی کمی بیش از یک ساعت به طول انجامید و در فضایی هیستریک و بی‌سابقه و در میان استرس شدید مقامات آمریکایی درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین برقرار شد.

وی گفتگو بین دو رهبر را "متوازن و عملگرایانه" توصیف کرد.

اوشاکوف اظهار داشت که پوتین به بایدن گفته است "معلوم نیست که چرا افرادی دست به انتشار اطلاعات نادرست در مورد حمله روسیه به اوکراین می‌زنند."

وی گفت که پوتین به همتای خود اطلاع داده که مسکو بررسی واکنش ایالات متحده و ناتو به پیشنهادات روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی را به پایان رسانده است و در آینده نزدیک به آن پاسخ داده خواهد شد.

به گفته دستایر پوتین، وی در این تماس گفته که ملاحظات بیان شده توسط بایدن را به دقت تجزیه و تحلیل خواهد کرد و بدون شک آنها را در نظر خواهد گرفت. اما متأسفانه این ملاحظات به عناصر اصلی و کلیدی ابتکارات روسیه مربوط نمی‌شود و هیچ تضمینی نه در مورد گسترش حضور ناتو و نه در مورد بازگشت به سال ۱۹۹۷ وجود ندارد و بسیاری از مسائل پاسخی دریافت نکردند.

اوشاکوف همچنین درباره مواضع رئیس جمهور آمریکا گفت که بایدن در این تماس تاکید کرده روسیه و ایالات متحده اگرچه رقیب یکدیگر هستند، اما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از "بدترین سناریو" در اوکراین انجام دهند.

اوشاکوف خاطرنشان کرد که دو رهبر توافق کردند تماس ها را در مورد همه موضوعات مورد بحث در این تماس ادامه دهند.

پیش از این، کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره تماس بایدن با همتای روس خود گزارش داده بود که بایدن به پوتین هشدار داده تهاجم به اوکراین منجر به "رنج گسترده انسانی" خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، بایدن همچنین تاکید کرد که واشنگتن و متحدان و شرکای آن در صورت حمله مجدد مسکو به اوکراین "قاطعانه" پاسخ خواهند داد و تحریم‌های "سریع و شدید" را علیه مسکو اعمال خواهند کرد.

مسکو اخیراً بیش از ۱۰۰ هزار سرباز را در نزدیکی اوکراین مستقر کرده و این نگرانی را ایجاد کرده است که کرملین ممکن است در حال برنامه ریزی برای یک حمله نظامی دیگر علیه اوکراین باشد.

این درحالی است که روسیه هرگونه قصدی برای حمله به اوکراین را رد و کشورهای غربی را به تضعیف امنیت آن از طریق گسترش حضور ناتو در مرزهایش متهم می‌کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار