شاید منظور نماینده این بوده که اینها خدمت می‌کنند و نفوذی نیستند/ به کارگزاران برنمی‌گردم

رئیس اسبق صداوسیما گفت: در قضیه هک صدا و سیما بحث سر این است که فرد مسئول، نفوذی بوده و خیانت کرده یا مسئولیت‌اش را انجام نداده یا اینکه غیرارادی بوده است که این موضوع را قوه قضاییه یا هر مرجع دیگری، رسیدگی کند.

شاید منظور نماینده این بوده که اینها خدمت می‌کنند و نفوذی نیستند/ به کارگزاران برنمی‌گردم

به گزارش زنهار؛ محمد هاشمی، رئیس اسبق صداوسیما، در گفتگو با خبرنگار منیبان در پاسخ به این سوال که پس از حمله سایبری به صدا و سیما یکی از نمایندگان گفته این حمله در برابر اتفاقات خوبی که این روزها داریم اصلاً هیچ محسوب می‌شود اما نهاد صدا و سیما از جمله نهادهای مهم کشور است، آیا می‌توانیم از کنار این حمله به این سهولت بگذریم، گفت: اگر نخواهیم به سهولت از کنار آن نگذریم، چه باید کرد؟ چون بحث بطنی است، بحث اختیاری نیست. الان گاهاً می‌بینیم که در آمریکا،‌ انگلیس، اسرائیل یا کشورهای دیگر فلان چیز هک شده و اطلاعات محرمانه‌ای به بیرون درز می‌کند. در حال حاضر تکنولوژی به‌گونه‌ای است که خیلی در اختیار نیست، امکان هک کردن و ورود روی یک برنامه وجود دارد. با ابزارهای موجود می‌توانند تغییر چهره، صحبت یا لحن بدهند. این کارها الان هست اما در گذشته تکنولوژی به این حد پیشرفته نبود، فضای مجازی به این صورت وجود نداشت اما الان شرایط این‌گونه است. این مسئله بسیار مهم است اما چه باید کرد؟ اگر مسئولی خطاکار بوده و خطا کرده، در قانون مشخص شده و باید مجازات شود اما اگر مسئولی خطا نکرده و این مسئله غیراختیاری بوده و به محل کارش یا موضوع مسئولیت‌اش حمله شده، از ید او خارج است. بنابراین تکرار این‌گونه مسائل هم احتمال دارد و حتی مهم‌تر از این حرف‌ها، هم اتفاق افتاده است.

او افزود: مثلاً فلان سایت را هک می‌کنند یا خرابکاری می‌کنند یا دزدی مدارک انجام می‌دهند. مسئله سر این است که الان این فضای مجازی صددرصد قابل کنترل نیست. هر بار یک اتفاق می‌افتد؛ می‌بینیم که پلیس فتا مکرر گزارش می‌دهد که مثلاً فلانجا رفته‌اند و فلان کار را کرده‌اند و یا مثلاً پول از حساب خارج کرده‌اند و مراقب باشید. در گذشته این مسائل را نداشتیم و تکنولوژی در این حد پیشرفته نبود و اجازه اتفاق افتادن این قبیل موارد را نمی‌داد. بحث سر این است که فرد مسئول، نفوذی بوده و خیانت کرده یا مسئولیت‌اش را انجام نداده یا اینکه غیرارادی بوده است که این موضوع را قوه قضاییه یا هر مرجع دیگری، رسیدگی کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق توسط نفوذی ها صورت گرفته است، بیان کرد: این را من و شما نمی‌توانیم تعیین کنیم. باید تشخیص این امر را به کارشناسان ذی‌ربط سپرد. اتهام زدن کار راحتی است اما نباید بدون مدرک اتهام زد.

این چهره سیاسی درباره اظهارات نماینده تهران درباره حمله سایبری به صداوسیما اظهار کرد:  این مهم است اما اینکه چه کسی مقصر است باید مشخص شود. لابد این نماینده محترمی هم که گفته در برابر کارهای خوب، منظورش این بوده که اینها خدمت می‌کنند و نفوذی نیستند. منظور دقیق‌ را باید از خود او سؤال کنید ولی مفهوم حرف‌ او این است که در این سازمان این همه خدمت کرده‌اند حالا یک اشتباهی هم، رخ داده است.

او در پاسخ به این سوال که گفته شده جمعی از حاضران در حزب کارگزاران سازندگی قصد دارند برای بازگشت به این حزب به عنوان یک عضو، با شما گفتگو کنند، آیا قصد حضور در حزب کارگزاران را دارید یا خیر بیان کرد: من این موضوع را نشنیده‌ام. فعلاً از نظر شرایط جسمی و شرایط کشور در خودم نمی‌بینم تا در جمع‌های مختلف حضور داشته باشیم. با وجود اینکه عارضه‌ای ندارم اما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنم که مبتلا به بیماری نشوم بنابراین فعلاً در خانه هستم. احزاب باید نوسازی شوند البته می‌توانند در حاشیه و از تجارب‌شان استفاده شود.

گفتنی است؛ مالک شریعتی نیاسر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشته بود: ‌«وسط سفرهای استانی، قرارداد ترکمنستان، پیگیری لغو تحریم ها در وین، سفر روسیه و چین، مصوبات تسهیل کسب و کار و افزایش حقوق سربازان، حذف ضامن وامهای خرد، قرارهای خدمت تهران، تحولات خوب قضایی، اعتراف به شکست فشار حداکثری و صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال؛ ده ثانیه پارازیت هیچ است.»

وی در انتهای توئیت خود از هشتگ مرگ بر منافق استفاده کرده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار