پاسخ نماینده مجلس به حواشی سفر احمدی نژاد به ترکیه

نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید: ارتباط فکری بنده و احمدی‌نژاد و تلاش برای اینکه او را به عنوان کاندیدا مردم در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کنیم، امر پوشیده‌ای نیست.

پاسخ نماینده مجلس به حواشی سفر احمدی نژاد به ترکیه

به گزارش زنهار؛ احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر او به ترکیه به همراه احمدی نژاد و واکنش کاربران به این سفر گفت: احمدی‌نژاد به عنوان یک شخصیت فرهیخته از جانب دانشگاه بیکنت استانبول برای اعطای دکتری افتخاری و ایراد سخنرانی برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه، دعوت شده بود. به واسطه تشابهات فرهنگی ایران و ترکیه و علایق مشترکی که بین دو ملت وجود دارد و اینکه چنین سفری می‌تواند منجر به تعمیق همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی دو کشور شود، احمدی‌نژاد به ترکیه سفر کرد. 

وی افزود: سفر احمدی‌نژاد به ترکیه با برنامه‌ریزی میزبان که یک مجموعه علمی که دارای اعتبار در جامعه علمی ترکیه است، صورت گرفته است. این سفر منجر به شکل‌گیری ارتباطات گسترده علمی و دانشگاهی می‌شود، مخصوصاً اینکه دانشگاه بیکنت یک دانشگاه فنی است و مدرک دکتری عمران به احمدی‌نژاد اعطا کرد، که در مقایسه با مدارکی که به صورت سمبولیک به شخصیت‌های سیاسی اعطا می‌شود، حکایت از پشتوانه علمی و فنی این مدرک اعطایی دارد. 

علیرضا بیگی با تاکید بر اینکه سفر احمدی‌نژاد به ترکیه منجر به تحکیم روابط میان دو کشور است، تصریح کرد: در حقیقت با توجه به وضعیت کنونی که تلاش‌ها بر این است میان دو کشور ایران و ترکیه به عنوان دو قدرت بزرگ منطقه‌ای، اختلاف شکل بگیرد و دو کشور از هم فاصله بگیرند، این قبیل سفرها و رفت‌وآمدها می‌تواند، منجر به هر چه نزدیک‌تر شدن دو کشور شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با همراهی خود با احمدی‌نژاد در سفر به ترکیه و انتقادات به این سفر خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بنده عضو گروه دوستی ایران و ترکیه هستم و سابق بر این رییس این کارگروه بودم و به اعتبار نمایندگی مردم ایران و تلاش برای توسعه روابط دو کشور از جمله اهداف گروه دوستی ایران و ترکیه، در سفر احمدی‌نژاد به ترکیه در خدمت او بودم. 

علیرضا بیگی در واکنش به این پرسش که با توجه به حواشی که اخیراً در مورد احمدی‌نژاد به وجود آمده، همراهی شما با او در این سفر منجر به ایجاد فشار علیه شما نمی‌شود؟ یادآور شد: ارتباط فکری بنده و احمدی‌نژاد و تلاش برای اینکه او را به عنوان کاندیدا مردم در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کنیم، امر پوشیده‌ای نیست. در واقع داشتن پشتوانه قابل توجه مردمی احمدی‌نژاد به عنوان فردی که نه به دنبال تصاحب قدرت بلکه به دنبال کمک برای تعمیر و اصلاح شرایط جامعه است، هم برای خود او و هم ما هزینه دارد و این موضوع قابل کتمانی نیست. در عالم سیاست هم این حرف‌ها زده می‌شود اما ما باید ظرفیت شنیدن این حرف‌ها را داشته باشیم و قضاوت را به مردم بسپاریم.

گفتنی است، در پی سفر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین، برخی کاربران از سفر نماینده تبریز به همراه او به ترکیه در زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس انتقاد کرده بودند.

منبع: منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار