رسوایی جدید برای سعودی‌ها

فیلم ادعایی ائتلاف سعودی درباره موشک‌های یمن در بندر الحدیده، بریده‌هایی از فیلم مستند ساخت آمریکا بوده که مربوط به جنگ این کشور علیه عراق بوده است.

رسوایی جدید برای سعودی‌ها

به گزارش زنهار؛ ائتلاف سعودی طی نزدیک به هفت سال از تجاوز نظامی خود به یمن، برای توجیه حملات و بمباران شهرها و تأسیسات زیرساختی این کشور ادعاهای زیاد داشته است؛ ترکی المالکی، سخنگوی این ائتلاف در تازه ترین ادعای خود فیلمی منتشر کرد و مدعی شد که مربوط به کارگاه مونتاژ موشک‌های ایرانی در بندر الحدیده است.

این مقام نظامی سعودی این هفته طی نشست خبری مدعی شد که «فیلم مستندی» از کارگاه مونتاژ موشک‌های ایرانی در الحدیده یمن به دست آورده است و هشدار داد که به زودی این کارگاه را در بندر الحدیده هدف قرار خواهد داد.

با این حال، با بررسی فیلم ادعایی سعودی‌ها معلوم شد که فیلم موشک‌های ادعایی نه متعلق به یمن بلکه برای عراق زمان صدام بوده و سعودی‌ها این فیلم را از فیلم مستند آمریکایی «Severe Clear» تولید سال 2009 بریده‌اند که مربوط به حوادث بعد از اشغال عراق به دست نظامیان آمریکا در سال 2003 است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته به این فیلم ادعایی سعودی‌ها در حساب توییتری خود این گونه واکنش نشان داد: «المالکی، سخنگوی متجاوز در فضاحتی بزرگ و شکست مفتضحانه‌ای مدعی وجود موشک‌هایی در بندر الحدیده می‌شود در حالی که این فضاحت را از فیلم آمریکایی ساخته شده در عراق دزدیده‌اند.»

او ادامه داد: «این همان اخلاق و عادت متجاوزان از ابتدای تجاوز به یمن است؛ دروغ گویی، تحریف و تلاش برای فریب این‌ها عادت آن‌هاست ولی ریسمان دروغ کوتاه است.»

یمنی‌ها گفته‌اند که ائتلاف سعودی می‌خواهد با دروغ سازی‌های ناشیانه‌اش بندر حیاتی الحدیده را بمباران و تخریب کند. 

در اعتراض به این ادعا و دروغ سعودی‌ها، اهالی شهر بندری الحدیده دیروز و امروز با برپایی تجمعاتی، تلاش مذبوحانه آن‌ها برای بهانه تراشی برای حملات هوایی به تأسیسات زیرساختی و حیاتی را شدیدا محکوم کردند.

ائتلاف سعودی اخیرا نیز مدعی شده بود که ورزشگاه الثوره در صنعاء محل انبار موشک‌های بالستیک و پهپادهای انتحاری است تا به این بهانه بخش‌هایی از این ورزشگاه را بمباران کنند. ولی یمنی‌ها از تیم ملی منتخب نوجوانان که در دمام، شرق عربستان، تیم ملی این کشور را 4 بر 2 شکست داده و قهرمان غرب آسیا شده بود، استقبال بی‌نظیری کردند.

علی النَسی، تحلیلگر و روزنامه نگار یمنی در این باره طی توییتی نوشت: «معتقدم این بزرگترین شوخی دستی با سرویس اطلاعات عربستان سعودی طی سال‌های جنگ است.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار