این میوه دشمن دیابت است و خوردنش به همه مردم توصیه می‌شود

پلی فنول‌های ترکیب گیاهی موجود در زغال اخته می‌تواند قند خون را بهبود بخشد و خطر دیابت را کاهش دهد.

این میوه دشمن دیابت است و خوردنش به همه مردم توصیه می‌شود

به گزارش زنهار، حدود ۳۰ میلیون آمریکایی مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند. در این بیماری بدن نمی‌تواند مقادیر کافی از هورمون انسولین را تولید کند و باعث انباشته شدن گلوکز در جریان خون می‌شود که منجر به افزایش قند خون می‌شود و به مرور زمان منجر به مجموعه‌ای از عوارض جدی مانند زخم‌های عفونی و مشکلات قلبی می‌شود.

جوسلین لوران، متخصص تغذیه دیابت در مرکز پزشکی مریلند چارلز، یک فنجان زغال اخته را به بیماران مبتلا به دیابت یا افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند توصیه می‌کند.

زغال اخته سرشار از فیبر، ویتامین C و K، منگنز است و فاقد قند افزودنی است. یک فنجان زغال اخته حاوی حدود ۳.۶ گرم فیبر است، در مقایسه با یک موز که حاوی ۳.۱ گرم است.

یک سیب حاوی مقدار کمی فیبر بیشتر است اما زغال اخته ۴ گرم قند میوه کمتری دارد. یک مطالعه چاپ شده در مجله Food Production نشان داد که پلی فنول‌های ترکیب گیاهی موجود در زغال اخته می‌تواند قند خون را بهبود بخشد و خطر دیابت را کاهش دهد.

لوران پیشنهاد می‌کند که زغال اخته تازه، منجمد یا کنسرو شده همه از نظر تغذیه برابر هستند. با این حال، انواع کنسرو شده بیشتر دارای شربت است که حاوی شکر اضافه شده است.

    دیدگاه شما