۹۰ درصد اروپایی‌ها در بدن خود نوعی ماده شیمیایی مربوط به بطری‌های پلاستیکی دارند

تحقیقات جدید انجام گرفته توسط آژانس محیط زیست اروپا نشان می‌دهد تقریباً بسیاری از اروپایی‌ها نوعی ماده شیمیایی با نام بیسفنول ای در بدن خود دارند که مربوط به بطری‌های پلاستیکی است

۹۰ درصد اروپایی‌ها در بدن خود نوعی ماده شیمیایی مربوط به بطری‌های پلاستیکی دارند

به گزارش زنهار، تحقیقات جدیدی اخیراً توسط آژانس محیط زیست اروپا زیر مجموعه اتحادیه اروپا انجام گرفته که در آن به وجود یک ماده شیمیایی در بدن ۹۰ درصد اروپایی‌ها اشاره دارد. این ماده در ساخت بطری‌های پلاستیکی استفاده شده و می‌تواند اختلالات هورمونی را در بدن ایجاد کند.

این آژانس در تحقیقات جدید خود با اندازه‌گیری این ماده شیمیایی در بدن افراد اروپایی اعلام کرد در ۹۲ درصد از ادرار شرکت کنندگان بزرگسال از ۱۱ کشور اروپایی این ماده شناسایی شد. در این پژوهش حدود ۲۷۵۶ شرکت کننده از ۱۱ کشور اروپایی مانند کرواسی لهستان سوئیس آلمان و فرانسه حضور داشتند. همچنین میزان بیسفنول A، S و F در ادرار این افراد بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ اندازه‌گیری شد.

در نهایت دانشمندان اعلام کردند میزان این ماده شیمیایی در بدن شرکت کنندگان سوئیسی در پایین‌ترین سطح قرار دارد و تمامی شرکت کنندگان فرانسوی لوکزامبورگی و پرتغالی نیز از این ماده در بدن خود داشته‌اند. در نتیجه‌گیری این گزارش اعلام شد داده‌های تحقیقاتی به روز شده میزان مواد شیمیایی موجود در بدن افراد شرکت کننده را با میزان سطوح ایمنی سنجیده و اعلام کرد این میزان با یکدیگر مطابقت داشته‌اند. این ماده شیمیایی در ساخت شیشه‌های شیر مورد استفاده قرار می‌گرفت و از یک دهه پیش تاکنون استفاده از آن در ایالات متحده و دیگر کشورها ممنوع شده است. البته همچنان در ساخت پلاستیک بسته‌بندی مواد غذایی و یا حتی نوشیدنی‌ها نیز از این ماده استفاده می‌شود.

    دیدگاه شما