حجاج چه داروهایی را نباید همراه خود داشته باشند

رئیس پلیس پیشگیری کشور حمل و استفاده از انواع دارو‌های آرام‌بخش، خواب‌آور و حاوی کدئین در کشور عربستان را ممنوع اعلام کرد و گفت: زائران از حمل برخی دارو‌های گیاهی مانند «شیرین بیان» هم خودداری کنند.

حجاج چه داروهایی را نباید همراه خود داشته باشند

به گزارش زنهار به نقل از اقتصاد۲۴- سردار رضا بنی‌اسدی‌فر با اشاره به اهمیت عملیات بزرگ اعزام زائران خانه خدا اظهار داشت: همکارانم در پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری انتظامی کشور با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آمادگی کامل برای تامین امنیت زائران در ۲ مرحله اعزام و بازگشت از سرزمین وحی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه اعزام زائران حج تمتع در سال جاری از تاریخ سوم خرداد همزمان با حماسه آزادسازی خرمشهر آغاز شده و به مدد الهی سوم مرداد ماه پایان خواهد یافت، افزود: ۲۱ ایستگاه پروازی شامل فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، چابهار، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، قشم، مشهد، همدان، یزد، زنجان و رشت پذیرای زائران خواهند بود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در راستای تکریم زائران، کارکنان مجرب و با مهارت در گیت‌های بازرسی فرودگاه به‌کارگیری خواهند شد، گفت: جلسات متعدد همکاری و هماهنگی با سازمان حج و زیارت، شرکت‌های هواپیمایی و سایر نیرو‌های مسلح مرتبط با این عملیات بزرگ به منظور تسهیل در ارائه خدمات به زائران برگزار شده است.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به بررسی دقیق و هوشمندانه اقلام و وسایل همراه زائران توسط کارکنان پلیس فرودگاه در محیط‌های فرودگاهی ادامه داد: چنانچه از زائری مواد مخدر و روانگردان به هر میزان کشف شود، ضمن جلوگیری از ادامه سفر وی به استناد ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر در مرحله اول ۱ الی ۵ سال و در مرحله دوم ۵ الی ۱۵ سال ممنوع الخروج از کشور خواهد شد.

    دیدگاه شما